مدیریت زمان برای کارآفرینان

وبلاگ و اخبار

مدیریت زمان برای کارآفرینان | تاثیر مدیریت زمان در کار آفرینی و برای سایر افراد مهم و ضروری می باشد. از آنجا که کارآفرینان مسئولیت تمامی جوانب کار خود را دارند ، اختصاص زمان مناسب و مدیریت زمان صحیح، برای آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
بدون شک ، شما هرگز نمی توانید همه موارد موجود در لیست کارهای خود را چک کنید. از حسابداری و موجودی گرفته تا شبکه سازی و بازاریابی برای شرکت. به نظر می رسد تعداد کارها بی پایان است و هرگز زمان کافی برای انجام آن ها وجود ندارد.
اگر می خواهید در کار و زندگی خود تعادل را حفظ کنید ، مهارت های مدیریت زمان واقعاً باید مورد توجه واقع شود. از این گذشته بیش از 24 ساعت در شبانه روز، زمانی وجود ندارد. برخی از کارآفرینان با تمرکز کردن و در نظر داشتن این حقیقت می توانند به تمامی کارهای خود رسیدگی کنند و دیگران تنها بابت کارهای انجام نشده خود دچار عذاب وجدان می شوند.
اگر خود را در گروه دوم می یابید ، نگران نباشید. با استفاده از تکنیک های درست مدیریت زمان ، می توانید زمان خود را کنترل کرده ، کار خود را کارآمد و نسبتاً عاری از استرس کنید. نکات مربوط به مدیریت زمان زیر می تواند به شما اطمینان دهد که کار خود را هنگام حضورتان در دفتر انجام دهید ، بنابراین می توانید از وقت آزاد خود نیز به دور از کار لذت ببرید.

تاثیر مدیریت زمان در کارآفرینی
تاثیر مدیریت زمان در کارآفرینی

اهداف خود را تعیین کنید

تنظیم اهداف یک استراتژی مهم برای مدیریت زمان می باشد. برای اینکه اطمینان حاصل کنید که درگیر فعالیت هایی هستید که اهداف تجاری شما (اعم از کوتاه یا بلند مدت) را پشتیبانی می کند ، باید آن ها را به صورت واضح تعریف کنید. از این گذشته ، اگر هدف شما فقط به منظور “رشد کسب و کارتان” باشد ، ممکن است خود را تحت الشعاع آن ها قرار دهید و نمی دانید از کجا شروع کنید.
برای مقابله با این مشکل ، بسیاری از شرکت ها دریافتند که استفاده از روش اسمارت به شما در پیگیری اهداف در حین انجام کار کمک می کند. روش SMART به تعیین اهدافی “مشخص، قابل اندازه گیری ، قابل دستیابی ، متکی به واقعیت و با در نظر گرفتن محدودیت زمانی” اشاره می کند ، اهداف واضح است و گام به گام شما را تا رسیدن به هدف مورد نظرتان همراهی می کند.
منظور از مشخص این است که اهداف شما واضح باشد و مبهم و کلی نباشد.
منظور از اندازه گیری نیز این است که شما معیار مشخصی برای انجام اهداف خود دارید و با توجه به آن می توانید پیشرفت خود را اندازه گیری کنید.
دست یافتنی بودن هدف نیز بسته به میزان فعالیت شما و سرمایه ای است که در طی این مسیر به آن نیاز دارید.
اهداف نباید بر پایه رویا و آرزو باشد بلکه پشت هر هدفی نیاز به برنامه مشخص است. البته فراموش نکنید که اکثر کارهای دور از ذهن را افرادی انجام داده اند که انتظار انجام آن ها غیر قابل تصور بوده است. پس این شما هستید که واقعی بودن هدفی را مشخص می کنید، آیا به اهداف خود و وقابل اجرا بودن آن ایمان دارید؟ آیا انگیزه کافی برای پیگیری را دارید؟ ادامه دهید.

تعیین الویت ها

اولویت های شخصی و حرفه ای خود را بشناسید و برای انجام آن ها برنامه ریزی کنید. هر چیزی به غیر از الویت هایتان بایستی به کنار گذاشته شوند یا اینکه بعد از تکمیل الویت هایت تان در برنامه هایتان جا داده شوند. می توانید از شخصی بخواهید در انجام این کار شما را یاری کند، حضور شخصی برای مدیریت کارهای شما و یادآوری کردن برنامه تان از استرس شما می کاهد.

برنامه ریزی

یکی از بدترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که بدون برنامه ریزی مشخص مشغول به کار شوید! اگرچه اختصاص وقت برای فکر کردن به نظر اتلاف وقت است، اما تنها با 10 دقیقه تامل در مورد آنچه می خواهید انجام دهید قطعا از نتیجه کار متعجب خواهید شد و این روش را بسیار کار آمد خواهید یافت. اگر برای زمان خود هوشمندانه برنامه ریزی کنید ، می توانید به جای هدر دادن زمان و پریدن از یک مسئله به مسئله ای دیگر ، روی یک کار متمرکز شوید و متعاقبا بازخورد مثبتی نیز در انتظار شما خواهد بود.

شروع کنید.

اکثر کارآفرینان هرگز واقعاً شروع نمی کنند و بیشتر ایده های تجاری آن ها قبل از شروع کردن، پایان می یابد.
در واقع در نظر داشته باشید که هرگز منتظر زمان مناسب نباشید … هیچ وقت این زمان پیش نمی آید.
در انتظار تولید یک محصول منحصر به فرد نمانید ، بلکه کسب و کار خود را با راه اندازی یک محصول راه اندازید.
منظر روز خاصی نباشید که چنین روزی نمی آید و بدانید تا زمانی که شروع نکنید نمی توانید کاری را تمام کنید!

مهم ترین کارهای خود را صبح انجام دهید.

از زمان خود بهترین استفاده را کنید. بجای اینکه وقت خود را هدر دهید، زمان خود صرف انجام کارهای ضروری کنید، البته فراموش نکنید که انجام دادن کارها تحت فشار اصلا خوب نیست و منجر به ایجاد عصبانیت می شود. مهم ترین و سخت ترین کارهای خود را صبح ها انجام دهید و کارهایی که برای انجام آن ها به انرژی کم تری نیاز دارید را در ادامه روز انجام دهید.

فقط بگو نه!

شما رئیس هستید، بعد از اینکه الویت های خود را برای رسیدن به هدف تان مشخص کردید، هر فعالیتی که خارج از محدوده الویت های شما قرار می گیرد را رد کنید و از انجام این کار دریغ نکنید. آماده باشید تا به انجام فعالیت هایی بپردازید که به شما در نیل به اهدافتان موثر باشد.

تاثیر مدیریت زمان در کارآفرینی
تاثیر مدیریت زمان در کارآفرینی

تفکر خود را تغییر دهید

تفکر خود را عوض کنید. مدیریت زمان یک ایده قدیمی است و مدیریت توجه یک روش جدید می باشد. مدیریت توجه به این معنا است که تمامی عوامل داخلی و خارجی که عامل اصلی حواس پرتی به حساب می آید را کنترل کنید تا بتوانید مسئولیت های خود را در زمان کمتر و با کیفیت بیشتری انجام دهید. از جمله این عوامل می توان به تلفن همراه و تمامی رسانه های اجتماعی که گاها برای گذران وقت خود از آن ها استفاده می کنید اشاره کرد.

دقت در استخدام نیروی کار

در انتخاب نیروی کار خود دقت کنید ، سعی در جذب افرادی با استعداد و خبره کنید. سپس کارها را قسمت بندی کرده و انجام آن را بر عهده کارمندان خود بگذارید.

اختصاص وقت برای خود

برای خود وقت بگذارید. این نکته در ازدحام وظایفی که بر عهده داریم فراموش می شود. با این وجود ، مراقبت از خود – یعنی خوابیدن و ورزش کافی – برای ماندن در یک مسیر رو به رشد بسیار مهم است. در حقیقت ، طبق مطالعات انجام شده، بی خوابی می تواند باعث شود که میانگین کار افراد کاهش پیدا کند ، در حالی که داشتن ورزش منظم به بهبود تمرکز ، افزایش حافظه ، سرعت بخشیدن به توانایی شما در یادگیری و حتی کاهش استرس شما کمک می کند.
اطمینان از اینکه وقت آزاد خود را صرف افراد و یا فعالیت های می کنید که به آن ها علاقه دارید برای سلامتی روانی شما مهم است و می تواند به شما در حفظ انرژی و اشتیاق تان در کار کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ابر برچسب ها

13 بدر (2) اجلاس ملی (4) اجلاس ملی مدیریت و کارآفرینی (2) اجلاس ملی چهره های ماندگار (13) اجلاس ملی چهره های ماندگار در رسانه ها (11) اجلاس ملی کارآفرینی و مدیریت (5) اولین اجلاس ملی چهره های ماندگار در رسانه ها (9) برنامه ریزی در کارآفرینی (2) توصیه مهم کسب و کار (2) حلول ماه رمضان (2) خبرگزاری ایسنا (3) خبرگزاری قدس (4) خلاقیت و ریسک (1) خلاقیت و پیشرفت (1) دومین اجلاس ملی (4) دومین اجلاس ملی کارآفرینی (3) راه اندازی کسب و کار (1) روز جهانی تئاتر (2) روز جهانی قدس (4) روز خبرنگار مبارک (2) روز دختر (2) روز درختکاری (2) روز صنعت و معدن (2) روز مهندس (2) روز پدر (2) روز پرستار (2) روز پزشک (2) سال نو مبارک (2) شب قدر (2) عید سعید فطر (2) ماه رمضان (3) مایکل گربر (1) مشاوره کسب و کار (2) معرفی کتاب (2) مهارت افزایش بهره وری (1) موفقیت در کارآفرینی (2) نکات ضروری کسب و کار (2) هفته قوه قضائیه (2) هولدینگ (2) هولدینگ پارس پندار (14) هولدینگ پارس پندار نهاد (38) هولدینگ پارس پندار نهادد (2) ولادت امام رضا ع (2) ولادت حضرت معصومه س (2) کارآفرینی (4)