معرفی کتاب افسانه کارآفرینی

وبلاگ و اخبار

معرفی کتاب افسانه کارآفرینی | کتاب افسانه کارآفرینی در واقع درباره بیشتر افرادی است که یک کسب و کار کوچک را با کارآفرینی به راه می اندازند. نویسنده این کتاب مایکل گربر است که موضوع کلی کتاب افسانه های کارآفرینی است که در بخش بعدی به معرفی این نویسنده می پردازیم. این نویسنده بنیانگذار و رئیس شرکت های Michael E. Gerber است. این شرکت ها گروهی از شرکت هایی هستند که در زمینه شروع استارتاپ های کوچک و بزرگ فعالیت دارند و نحوه کسب و کارهای کوچک را تغییر می دهند تا شرکت خود را توسعه دهند و کسب و کار خود را متحول سازند.

اداره یک کسب و کار موفق نیاز به شجاعت و جرأت و همچنین ریسک دارد ، زیرا کارآفرینی ذاتاً مخاطره آمیز است. صاحبان مشاغل موفق باید توانایی کاهش خطرات خاص شرکت را داشته باشند. بدون وجود ابزارهای مناسب برای دستیابی به اهداف مهم تجاری، مشاغل کوچک در مسیر شکست قرار می گیرند. با داشتن تجربه ای بیش از 40 سال و همکاری با صدها هزار شرکت در سراسر جهان ، نکات آموزشی گربر برای هرکسی که به دنبال شروع سرمایه گذاری است ، ارزشمند است.

معرفی نویسنده

مایکل گربر متولد سال 1936 میلادی، یک نویسنده معروف آمریکایی، کارآفرین برتر و بنیانگذار شرکت های Michael E. Gerber است. این شرکت ها به صاحبان کسب و کار مشاوره ارائه می دهند. گربر نویسنده سری کتاب های افسانه کارآفرینی است که از سال 1986 تا سال 2014، چاپ شده اند. کتاب های او یکی از کتاب های پرفروش در زمینه کار آفرینی بوده است. در طول 40 سال، شرکت های او به صدها هزار صاحب کسب وکار کوچک و بزرگ کمک کرده است تا با موفقیت کسب و کار خود را در سطح جهانی و داخلی گسترش دهند. او بر این اعتقاد است که ” برای موفقیت واقعی، یک کسب و کار کوچک باید با زندگی هر یک از چهار فرد درگیر در کسب و کار یعنی مشتری، کارفرما، تأمین کننده و سهام دار ارتباط مستقیم و معنا داری داشت. کارآفرینان به دنبال راهی هستند که الهام بخش و والا بوده، یعنی چیزی بیش از پول درآوردن، فروختن محصول یا خدمات یا دراختیار داشتن سهمی در بازار… و کلام آخر یعنی “کار آفرینی”.

هم چنین وی معتقد است که “با این دیدگاه افراد می توانند مسیر کار آفرینی را دنبال کنند. به همین دلیل، هر چیزی که در کسب و کار انجام می دهم و هر کتابی که می نویسم، هدف آن آگاه سازی و ترویج فرهنگ کارآفرینی برای افراد در سرتاسر جهان است، افرادی که ایده ایجاد شرکت یا راه اندازی کسب و کاری جدید را در سر دارند… بر تصور عموم، تجربه من نشان داده است که افرادی که به طور استثنایی در کسب و کار خوب عمل می کنند، خوب نیستند زیرا آنها باید نیازی سیرنشدنی برای یادگیری داشته باشند.”

 

افسانه کارآفرینی
افسانه کارآفرینی

درباره کتاب

همانطور که قبلا بدان اشاره شد، این کتاب یک سری از نکات کار آفرینی را به افراد ارائه می دهد که باید آنها را در کسب و کار خود رعایت کنند. در بخش های زیر می خواهیم به معرفی این نکات بپردازیم.

شخصیتی متوازن در کسب و کار داشته باشید. راه‌ اندازی یک کسب و کار بدین معنی نیست که روح و دیدگاه کارآفرینانی داشته باشید. در حقیقت ، این تنها یکی از سه شخصیتی است که شما باید یاد بگیرید برای موفقیت در کسب و کار، توازن آن را حفظ کنید. کسی که کار آفرین است، چشم انداز و اهداف آینده شما را به شما ارائه می دهد ، همه چیز را سازماندهی می کند و وضع موجود را تعیین می کند و کارمند آن را انجام می دهد. هر کدام از این افراد دچار خطا و نقص می شوند اما در کنار هم ، این دو (کارمند و مدیر) یک نگرش مثبت را برای ایجاد و رشد یک تجارت کوچک ایجاد می کنند. چالش واقعی در کار آفرینی، متوازن ساختن شخصیتی است که در کار خود دارید. با این کار می توانید بهتر روی کار خود متمرکز شوید.

کسب و کار ایجاد کنید نه شغل. زمانی که در راه اندازی یک کسب و کار دچار تردید می شوید و آن کار را به تأخیر می اندازید، این به این دلیل نحوه تفکر اشتباه شما است یعنی این تفکر که فلان کار را باید کل روز انجام دهم یا باید آن را حتما انجام دهم. این ایده خوبی برای کسب و کار نیست. پافشاری و اصرار روی یک زمینه کاری و انجام فوری آن یک سم برای موفقیت در کسب و کار است. مایکل گربر می گوید که “اگر کسب و کار شما به شما بستگی داشته باشد، شما صاحب آن نیستید. در واقع شما یک شغل دارید نه یک کسب و کار.” اگر می خواهید پله های ترقی را بالا بروید و پول به دست آورید، به دنبال ایجاد یک کسب و کار باشید. ثابت کنید که شما بهتر از دیگران هستید و کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

روی کسب و کار خود وقت بگذارید و کار کنید. سعی کنید روی کسب و کار خود وقت بگذارید. قرار است بنیانگذار و مدیر یک کسب و کار جدید باشید، نه فقط یک کارفرمایی که فقط نقش مدیر دارد. بسیاری از صاحبان استارتاپ های موفق نحوه مدیریت زمان و صرف کردن زمان برای کسب و کار خود را به خوبی می دانند. اگر بخواهید کسب و کار خود را گسترش دهید، انجام کارهای روزمره غیرممکن خواهد بود، ولی با مدیریت زمان می توانید این مسأله را حل کنید. با این حال ، اگر نتوانید زمان خود را در کسب و کار مدیریت کنید، موفق نخواهید شد. صاحب هر گونه کسب و کاری که هستید، باید زمان خود را به کارهای مختلف اختصاص دهید. به عنوان مارک زوکنبرگ –بنیانگذار شبکه اجتماعی فیسبوک، زمان زیادی روی کدنویسی صرف می کرد. با این حال فیسبوک شرکت بسیار بزرگی است و مارک فرصت زیادی برای صرف کردن روی یک محصول خاصی نداشت. از این رو زمان خود را طوری مدیریت کرد که به کلیه کارهای کسب و کار خود برسد.

برای کسب و کار خود یک سیستم ایجاد کنید. برای موفقیت ، کسب و کار شما باید نوعی پیشرفت مداوم داشته باشد. باید روز به روز بهتر شود . این پیشرفت می تواند به صورت افزایش کارآیی ، حاشیه سود ، کاهش هزینه ها ، افزایش مشتری شما و غیره باشد. برای این کار باید بتوانید در این کار ثابت قدم باشید. برای انجام این کار ، شما به یک سیستم منظم نیاز دارید. گربر به این سیستم ها، سیستم های سخت، نرم و اطلاعاتی می گوید تا جوانب مختلف کسب و کار خود را در نظر بگیرید. سیستم های سخت عبارتند از چیزهایی که انعطاف پذیر هستند ( مانند دکوراسیون دفتر شما )، سیستم های نرم ایده ها و چیزهای زنده هستند(مانند :چه کاری انجام دهند و چگونه آن را انجام دهند ، فرآیندهای مختلف کسب و کار) و سیستم های اطلاعاتی که شامل مدیریت داده ها می شوند. با ترکیب این سه سیستم می توانید هر چیزی را ثبت کنید و داده های کسب و کار را می توانید تحلیل و بررسی کنید.

افسانه کارآفرینی
افسانه کارآفرینی

کارمند را با ایده های جدید انگیزه دهید. اگر کارمندان در کار خود انگیزه نداشته باشند ، آن کار را به خوبی انجام نمی دهند. اگر می خواهید با کارمندان خود را با احترام رفتار کنید تا آن ها در سیستم کاری شما به درستی و با نظم کار کنند، باید به آن ها انگیزه دهید و با ایده های جدید، در کار تنوع ایجاد کنید. همچنین بسیار مهم است که همه کارکنان شما به یک ایده مشترک در کسی و کار شما اعتقاد داشته باشند.

تعیین هدف اصلی. قبل از اینکه کسب و کاری را به راه اندازید و کارآفرینی را شروع کنید، از خود سؤالات زیر را بپرسید.
o دوست دارم زندگی من چگونه باشد؟
o قرار است با این کسب و کار زندگی من تا چه اندازه تغییر و تحول پیدا کند؟
o چگونه زمان خود را در کسب و کار مدیریت کنم؟
o دو سال بعد در چه جایگاهی نسبت به امسال قرار دارم؟
o چه مقدار پول یا سرمایه برای راه اندازی این کسب و کار نیاز دارم؟
o چه خطرات یا ریسک های در برابر کسب و کار من قرار خواهد داشت.

در نظر گرفتن استراتژی بازاریابی. برای شروع هر کسی و کاری باید یک استراتژی بازاریابی داشته باشید. برای این که استراتژی بازاریابی خوبی داشته باشید باید موارد زیر را مدنظر قرار دهید.
o روی مشتری تمرکز کنید.
o با مردم شناسی و خواسته های مشتری آشنایی کامل داشته باشید.
o شناخت مشتری: اگر بدانید که مشتری شما چه کسی است (مردم شناسی)، پس از آن می توانید خواسته های آن ها را هم تعیین کنید و این که چرا آن ها یک محصول یا خدمات خاصی را خریداری می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ابر برچسب ها

13 بدر (2) اجلاس ملی (4) اجلاس ملی مدیریت و کارآفرینی (2) اجلاس ملی چهره های ماندگار (13) اجلاس ملی چهره های ماندگار در رسانه ها (11) اجلاس ملی کارآفرینی و مدیریت (5) اولین اجلاس ملی چهره های ماندگار در رسانه ها (9) برنامه ریزی در کارآفرینی (2) توصیه مهم کسب و کار (2) حلول ماه رمضان (2) خبرگزاری ایسنا (3) خبرگزاری قدس (4) خلاقیت و ریسک (1) خلاقیت و پیشرفت (1) دومین اجلاس ملی (4) دومین اجلاس ملی کارآفرینی (3) راه اندازی کسب و کار (1) روز جهانی تئاتر (2) روز جهانی قدس (4) روز خبرنگار مبارک (2) روز دختر (2) روز درختکاری (2) روز صنعت و معدن (2) روز مهندس (2) روز پدر (2) روز پرستار (2) روز پزشک (2) سال نو مبارک (2) شب قدر (2) عید سعید فطر (2) ماه رمضان (3) مایکل گربر (1) مشاوره کسب و کار (2) معرفی کتاب (2) مهارت افزایش بهره وری (1) موفقیت در کارآفرینی (2) نکات ضروری کسب و کار (2) هفته قوه قضائیه (2) هولدینگ (2) هولدینگ پارس پندار (14) هولدینگ پارس پندار نهاد (38) هولدینگ پارس پندار نهادد (2) ولادت امام رضا ع (2) ولادت حضرت معصومه س (2) کارآفرینی (4)