نکات آموزنده کارآفرینی

وبلاگ و اخبار

نکات آموزنده کارآفرینی | این روزها استارتاپ های زیادی شروع به رشد کرده اند. شروع یک استارتاپ تازه یا کسب و کار نوپا یک مزیت بسیار خوبی دارد: رئیس خود هستید. ولی آیا هر استارتاپی به معنای کار آفرینی است. در پاسخ باید بگوییم که خیر. هر فرد نمی تواند کار آفرین موفقی شود. برای اینکه کار آفرین موفقی باشید باید کارهایی انجام دهید که بقیه افراد نمی توانند در حالت عادی آن را در دنیای تجارت و کسب و کار انجام دهند و این تفاوت در ذهن افراد وجود دارد.

به گفته تونی رابینز” 80 درصد از موفقیت در کسب و کار روان آدمی است”. ریچارد برانسون، کارآفرین موفق و بنیانگذار شرکت های ویرجین می گوید ” اگر بتوانید زندگی افراد را تغییر دهید، آن وقت می توانید کسب و کار موفقی داشته باشید”. این بدین معنی است که بر خلاف تصور عموم، کار آفرینی ساده نیست. برای اینکه کار آفرینی موفقی باشیم باید یک سری از موارد را در نظر بگیریم.

برای کسب و کار خود برنامه ای قوی داشته باشید: برنامه ریزی نقش مهمی در موفقیت هر کسب و کاری ایفاء می کند. یک برنامه کسب و کار قوی، مؤلفه اصلی برای شروع یک کسب و کار نو پا است. سعی کنید مهارت های برنامه ریزی خود را تقویت کنید و خود را ابتدا متقاعد کنید که تا چه اندازه کسب و کار شما با بقیه متفاوت است. خودتان را برای هر اتفاق خوب یا بدی آماده کنید و برای آن از قبل برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. به عنوان مثال چه اتفاقی می افتد اگر مشتریان پول خود را دیر واریز کنند؟ یا اتفاقی می افتد به عنوان مثال اگر حادثه ای غیر مترقبه مانند آتش سوزی، سیل یا غیره رخ دهد. یا تأمین کننده محصولات ورشکست شود. باید از قبل، همه موارد را پیش بینی کنید.
آماده چالش های مالی باشید: بیشتر کسب و کارهای کوچک و نوپا در ابتدای کار با جریان نقدی خود چالش های فراوانی دارند. برای این کار می توانید در کنار سود ماهانه که از کسب و کار خود دارید، قسمتی از پول خود را هم پس انداز کنید. در صورتیکه جریان نقدی شما پایین آمد به عنوان مثال می توانید یک تخفیف برای محصولات یا خدمات خود بگذارید.
عاشق کار خود باشید: اگر عاشق کاری نیستید، بهتر است از اول آن را شروع نکنید. اگر تازه کسب و کاری را شروع کرده اید و می خواهید فقط از آن پول و درآمد داشته باشید، این احتمال وجود دارد که در بلند مدت، دیگر به انجام آن کار رغبتی نداشته باشید. کسب و کاری را شروع کنید که عاشق آن هستید. مطمئن باشید اگرکسب و کاری که عاشق آن هستید را شروع کنید، در آن موفق خواهید شد. نکته جالب در راه اندازی یک کسب و کار جدید اینست که می توانید آن را به روش خود انجام دهید. این عشق و علاقه به کار است که می تواند به شما کمک کند کار آفرین موفقی باشید و با سختی های کار بجنگید.
از متخصصان مشاوره بگیرید: بسیاری از افراد بر این باورند که افراد کار آفرین همه چیز دان هستند. در ابتدای هر کسب و کار نوپایی ممکن است این قضیه صدق کند ولی با گسترش و توسعه کسب و کار، کسب و کارها تیم های خود را هم توسعه می دهند و افراد جدیدی را به تیم خود اضافه می کنند. برای همین به هنگام استخدام افراد جدید، نیاز به متخصصانی دارید که شما را در زمینه استخدام یاری دهند.
انرژی خود را درست مصرف کنید: یک باور غلط عمومی وجود دارد که هر کار آفرین باید تمام انرژی خود را صرف کند تا موفق باشد. از طرفی، باید برای موفقیت و سود، بیشتر کار کنید. با این حال، نیازی نیست تمام روز خود را کار کنید و از استراحت غافل شوید. بیایید صادق باشیم. استراحت روزانه مهم ترین چیزی است که در کسب و کار باید رعایت کنید، زیرا بدون استراحت کافی قادر نخواهید بود تا عملکرد درستی داشته باشید و در نتیجه ذهن شما عملکرد خوبی نخواهد داشت. پس سعی کنید انرژی خود را به طور معقولانه مصرف کنید.

همیشه در حالی یادگیری باشید: شروع یک استارتاپ، روندی ثابت است که به یادگیری مستمر نیاز دارد. برای اینکه کار آفرین موفقی باشید، مهارت های عملی و تئوری را باید با هم استفاده کنید. سعی کنید همیشه با خواندن کتاب های جدید، دانش خود را افزایش دهید. هم چنین می توانید از کتاب های صوتی یا پادکست ها، گوش دادن به سخنرانی های کارآفرین های موفق و یا سخنرانی های TED برای این کار استفاده کنید که خود می تواند برای شما الهام بخش باشد. به خاطر داشته باشید ، دانش ، یکی از رموز موفقیت در کار آفرینی است، پس سعی کنید همیشه در حال یادگیری مطالب جدید باشید.
به بازخورد های مشتری توجه کنید: همیشه به خاطر داشته باشید که باید بازخورد های مشتریان خود بسیار توجه داشته باشید. توجه به بازخورد های مشتری یعنی احترام به حقوق مشتریان. زیرا این مشتریان هستند که باعث شهرت و اعتبار کسب و کار شما می شوند. از طرفی شما به عنوان مدیر کسب وکار، به کلیه مشتریان دسترسی ندارید و از این رو باید از طریقی نظرات و انتقادات آنها را دریافت کنید. ممکن است برای این کار یک وب سایت یا اپلیکیشن طراحی کنید تا بتوانید بازخورد های آنها را دریافت کنید. دریافت بازخوردهای مشتری یکی از جوانب مهم کارآفرینی است.
درک عمیقی از امور مالی داشته باشید: داشتن درک عمیق از امور مالی چه از نظر شخصی و چه از نظر حرفه ای ، یک ضرورت مطلق است. بودجه بندی یکی از مراحل ایجاد کسب و کار جدید است. آیا برنامه ای که برای کسب و کار خود طراحی کرده اید با بودجه شما مطابقت دارد؟ بعد از اینکه استارتاپ خود را راه اندازی کردید ، می توانید دقیقا تعیین کنید که در چه موقعیت قرار خواهید داشت و بر اساس آن بودجه بندی کنید. اگر نیاز به جستجوی بودجه خارجی دارید ، گزارش مفصلی از بودجه و مخارج باعث می شود تا بودجه برای شما قابل دسترسی تر شود.
با دل و جرأت کار کنید: سعی نکنید هر مانعی که بر سر راهتان بوجود می آید، شما را از پیش رفتن باز دارد. سختی در کار باعث ایجاد یک قدرت درونی در شما می شود. پس زمانی که دچار بحران یا شرایط سخت می شوید، سعی کنید انگیزه خود را از دست ندهید و با دل و جرأت کار کنید. انسان در هر لحظه از زندگی با سختی های زندگی درگیر است، پس باید برای دنبال کردن هدف خود باید، مصر و مصمم باشید و این همان رمزی است که یک کار آفرین موفق به آن پی می برد و به آن عمل می کند.
ریسک کنید: بخشی از کار آفرینی مربوط به قدرت ریسک پذیری است. برای اینکه در استارتاپ خود موفق شوید باید توانایی ریسک پذیری بالایی داشته باشید. نترسید! دنیای کسب و کار یعنی ریسک کردن. کار آفرینان موفق می دانند که بهترین راه های پیشرفت، راه هایی هستند که ریسک بالایی دارد و آنها با دل و جرأت بسیار ریسک می کنند. ترک کردن شغل کنونی و شروع کسب و کار خود، کاری ریسک پذیر است و اغلب به سرمایه و پول زیادی نیاز دارد. هم چنین استخدام پرسنل و کارمند هم هزینه خود را دارد. کارآفرین های برتر این ریسک را به جان می خرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ابر برچسب ها

13 بدر (2) اجلاس ملی (4) اجلاس ملی مدیریت و کارآفرینی (2) اجلاس ملی چهره های ماندگار (13) اجلاس ملی چهره های ماندگار در رسانه ها (11) اجلاس ملی کارآفرینی و مدیریت (5) اولین اجلاس ملی چهره های ماندگار در رسانه ها (9) برنامه ریزی در کارآفرینی (2) توصیه مهم کسب و کار (2) حلول ماه رمضان (2) خبرگزاری ایسنا (3) خبرگزاری قدس (4) خلاقیت و ریسک (1) خلاقیت و پیشرفت (1) دومین اجلاس ملی (4) دومین اجلاس ملی کارآفرینی (3) راه اندازی کسب و کار (1) روز جهانی تئاتر (2) روز جهانی قدس (4) روز خبرنگار مبارک (2) روز دختر (2) روز درختکاری (2) روز صنعت و معدن (2) روز مهندس (2) روز پدر (2) روز پرستار (2) روز پزشک (2) سال نو مبارک (2) شب قدر (2) عید سعید فطر (2) ماه رمضان (3) مایکل گربر (1) مشاوره کسب و کار (2) معرفی کتاب (2) مهارت افزایش بهره وری (1) موفقیت در کارآفرینی (2) نکات ضروری کسب و کار (2) هفته قوه قضائیه (2) هولدینگ (2) هولدینگ پارس پندار (14) هولدینگ پارس پندار نهاد (38) هولدینگ پارس پندار نهادد (2) ولادت امام رضا ع (2) ولادت حضرت معصومه س (2) کارآفرینی (4)