معرفی کتاب استارتاپ ناب

وبلاگ و اخبار

کتاب استارتاپ ناب | بسیاری از استارتاپ ها یا کسب و کارهای جدید ممکن است در شروع کار خود با شکست مواجه شوند. فراموش نکنید که می توان با استفاده از استراتژی های خاص از بسیاری از این شکسته جلوگیری کرد. در کتاب استارتاپ ناب نویسنده دیدگاه جدیدی برای تمامی کارآفرینان فراهم کرده است که در هر جایی از دنیا می توان از آن استفاده کرد. به خاطر داشته باشید که با تغییر مسیر می توان در بسیاری از کسب و کارهای جدید و ارائه محصولات نو و خلاقانه موفق شد.

در میان استارتاپ ها و کارآفرینان یکی از مهم ترین و جامع ترین کتاب ها استارتاپ ناب می باشد. در این کتاب اریک ریس سعی کرده است کسب و کارهای سنتی و قدیمی را تا جایی که امکان دارد به چالش بکشد همچنین تاکید می کند که در کسب و کارهای جدید نیازمند یک چابکی خاص می باشیم. در این کتاب جامع تمامی مفاهیم مهم مربوط به استارت آپ به زبانی بسیار ساده و قابل فهم توضیح داده شده است.

همچنین سعی شده با یک دیدگاه جدید ذهن خواننده را برای کارآفرین شدن آماده کند. تا کنون این کتاب ارزشمند به پیش از ۲۸ زبان دنیا ترجمه شده است پس شک نکنید و در هر مرحله از کسب و کارتان که هستید حتما آن را بخوانید.

اگر اغراق نباشد خواندن این کتاب برای تمامی کارآفرینان از واجبات به حساب می آید. با مطالعه این کتاب به راحتی می توانید نیاز مشتریان خود را تشخیص دهید و با استفاده از استراتژی های معرفی شده در این کتاب به خوبی در صدد رفع آن ها برآیید. علاوه بر این نویسنده این کتاب تجربه ای بسیار زیادی در زمینه استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین و آزمون و خطاهای زیادی در این زمینه انجام داده است. بنابراین می تواند بهترین فرد برای ارائه راهکارهای خلاقانه برای جلوگیری از شکست استارتاپ ها باشد.

درباره نویسنده

بد نیست افراد شاخص در حوزه استارتاپ‌ها و کارآفرینی را بشناسید و با آن ها آشنا شوید کتابی که امروز در این مقاله برای شما معرفی کردیم، نوشته اریک ریس می باشد او قبل از کارآفرینی به تدریس برنامه نویسی شغول بوده است و همچنین دارای یک شبکه اجتماعی  که در آن فضای سه بعدی با قابلیت خرید و فروش اشیای مجازی را داشته است. اما آنچه امروزه باعث شهرت و محبوبیت او شده است و او را به عنوان یک نظریه پرداز برای همگان معرفی می کند، نگارش همین کتاب می باشد.

از نظر او تمامی فعالیت های کارآفرینی مانند آزمون و خطا هایی هستند و باعث ایجاد یک تجربه جدید در فرد می شود. اقدام و عمل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. از نظر او نوشتن ایده ها بر روی کاغذ تاثیر چندانی ندارد و تنها با عمل کردن باید سریعتر تکلیف ایده های خود را روشن کنید.

کتاب استارتاپ ناب حاصل ۶ سال تجربه او در زمینه کارآفرینی می باشد. تلاش او برای نگارش این کتاب باعث شد یک نقشه راهی برای راه اندازی و توسعه کسب و کارهای نوپا پدید آید که امروزه مورد استفاده و توجه بسیاری از کارآفرینان بزرگ و موفق می باشد در ادامه به یک سری از نقطه نظرات خود نویسنده در این زمینه اشاره می کنیم:

او می‌گوید به عنوان یک کارآفرین هر کاری که انجام می دهید خواه در راهی محصول جدید باشد، یا بازاریابی، برای شما حکم یک آزمایش و تجربه را دارد. پس به جای این که فکر کنید می خواهید یک کار جدید و یا محصول جدیدی را طراحی کنید باید فکر کنید که دارید یک آزمایش جدید انجام دهید در نتیجه با تلاش کمتر می توانید دستاورد بسیار بزرگتری را به دست آورید.

شاید برای هر کسی این اتفاق نیفتد که تنها با نوشتن یک کتاب آن هم در سن ۴ سالگی در میان نظریه پردازان مدیریت کسب و کار به شهرت و جایگاه خاص برسد. برای اریک ریس این اتفاق با نگارش کتاب استارتاپ ناب افتاد. دلیل این شهرت و محبوبیت فقدان کتاب های کاربردی در حوزه کارآفرینی در سراسر جهان بود.

تا قبل از این کتاب، موارد زیادی درباره کارآفرینی نوشته شده بود، اما عمدتاً شامل ۱۳۰ توصیه هایی بودند که صرفاً به بیان خوب بودن مزایای کارآفرین اشاره می‌کردند. اما در آن ها هیچ خبری از تئوری های کاربردی نبود در نتیجه اریک ریس توانست با تکیه بر تجربه خود این خلاء را در حوزه کسب و کارهای نوپا و کارآفرینی را از میان بردارد.

کتاب استارتاپ ناب
کتاب استارتاپ ناب

درباره کتاب

نویسنده در این کتاب اصول موفقیت یک استارتاپ را شرح می‌دهد که از نظر او دستیابی به یک موفقیت و راه اندازی کسب و کار قدرتمند نیاز به تجربه دارد. ضمن این که یک کارآفرین برتر باید تمامی مراحل موفقیت خود را بدون ترس از شکست ادامه دهد. او بر این نظر است که کارآفرینان می‌توانند اصول مدیریت و سازماندهی و یاد بگیرند و از آن در کار خود استفاده کنند.

طبق نظر او روش علمی ارائه شده است که به کمک آن مدیران و کارآفرینان می‌توانند محصولات جدید خود را خیلی سریع به دست مشتریان شان برساند. با استفاده از این روش علمی میزان شکست بسیار کاهش پیدا می‌کند و حتی اگر کسب و کار جدیدی قرار باشد موفق نشود، خیلی زود مشخص خواهد شد.

در این کتاب خواهید آموخت چطور خلاقیت و نوآوری های روزمره و دائمی برای موفقیت کسب و کار خود استفاده کنید. در نتیجه می توانید تشخیص دهید کی و کجا کسب و کار خود را پیش ببرید و یا آن را به عقب برگردانیم. همچنین به خوبی با زمان ارائه محصول و کسب و کارتان آشنا می شوید . در حقیقت با استفاده از روشی که در این کتاب معرفی می شود، می توانید چشم انداز آینده کار خود را ببینید و آن را مورد بررسی قرار دهید.

به خاطر داشته باشید که این استراتژی تنها به کاهش هزینه ها و وقت شما کمک نمی کند بلکه به کمک آن می توانید مراحل و فرایند دقیقی برای تولید محصول نوآورانه را مدیریت کنید. به راحتی با این روش می توانید هرگونه ابهام درباره آینده را از بین ببرید و با یک برنامه بسیار شفاف و رو به جلو حرکت کنید.
علاوه بر این با استفاده از تکنیک هایی که در این کتاب به شما معرفی می شود به جای این که بیشتر کار کنید هوشمندانه تر عمل خواهد کرد. به این معنا که به جای پرسش این سوال که این محصول را چگونه تولید کنیم از خود خواهید پرسید: آیا باید این محصول تولید شود؟ و البته یک سوال مهم تر هم وجود دارد آیا می توان برای این محصول جدیدی کسب و کار جدید و موفق راه اندازی کرد؟

به هر حال در دنیای امروز استارتاپ ها و کسب و کارهای جدید نقش بسیار مهمی در موفقیت کسب و کار افراد به عهده دارند. همه ما شاهد بودیم که چه ایده ها و شغل های جدید و نابی از قلب استارتاپ های موفق بیرون آمدند. در نتیجه به کمک این کتاب شما هم می توانید کسب و کار و استارتاپ جدید راه اندازی کنید که بسیار و بسیار به موفقیت نزدیک باشد.

بسیاری از خوانندگان این کتاب از آن تحت عنوان چراغی یاد کردند که راه کارآفرینی را برایشان روشن و شفاف کرده است. هدف اصلی از نگارش کتاب‌های حوزه کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا تمرکزشان روی تغییر نگرش و ذهنیت افراد می باشد. اما در این کتاب سعی شده است روش های عملی و کاربردی برای تبدیل شدن یک استارتاپ به کسب و کار عالی و موفق به خوانندگان معرفی شود و این همان دلیلی است که باعث محبوبیت بیشتر این کتاب شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ابر برچسب ها

13 بدر (2) اجلاس ملی (4) اجلاس ملی مدیریت و کارآفرینی (2) اجلاس ملی چهره های ماندگار (13) اجلاس ملی چهره های ماندگار در رسانه ها (11) اجلاس ملی کارآفرینی و مدیریت (5) اولین اجلاس ملی چهره های ماندگار در رسانه ها (9) برنامه ریزی در کارآفرینی (2) توصیه مهم کسب و کار (2) حلول ماه رمضان (2) خبرگزاری ایسنا (3) خبرگزاری قدس (4) خلاقیت و ریسک (1) خلاقیت و پیشرفت (1) دومین اجلاس ملی (4) دومین اجلاس ملی کارآفرینی (3) راه اندازی کسب و کار (1) روز جهانی تئاتر (2) روز جهانی قدس (4) روز خبرنگار مبارک (2) روز دختر (2) روز درختکاری (2) روز صنعت و معدن (2) روز مهندس (2) روز پدر (2) روز پرستار (2) روز پزشک (2) سال نو مبارک (2) شب قدر (2) عید سعید فطر (2) ماه رمضان (3) مایکل گربر (1) مشاوره کسب و کار (2) معرفی کتاب (2) مهارت افزایش بهره وری (1) موفقیت در کارآفرینی (2) نکات ضروری کسب و کار (2) هفته قوه قضائیه (2) هولدینگ (2) هولدینگ پارس پندار (14) هولدینگ پارس پندار نهاد (38) هولدینگ پارس پندار نهادد (2) ولادت امام رضا ع (2) ولادت حضرت معصومه س (2) کارآفرینی (4)