مشاوره کسب و کار (قسمت دوم)

وبلاگ و اخبار

مشاوره کسب و کار | حال که سیزده مورد از توصیه های مهم در مشاوره کسب و کار 2 را فرا گرفتیم به ذکر موارد بعدی خواهیم پرداخت با ما در هولدینگ پارس همراه باشید .

  1.از منابع رایگان و تخصصی در کسب و کارتان بهره ببرید.

در زمینه آموزش، و پژوهش و تحقیقات منابع رایگان متعددی می توانند در حوزه کسب و کار به شما کمک کنند. سعی کنید همواره نهایت استفاده را از آن ها ببرید.

2 . تعهدات و مقررات مالیاتی مختص خود را بشناسید.

باید از ابتدای ایجاد کسب و کار مطلع باشید که وضعیت مالیاتی و پرداخت مالیات مرتبط با شما به چه صورت است. آیا قادر هستید از معافیت ‌های مالیاتی استفاده کنید یا خیر. آیا به منظور ارسال اظهار نامه و پر کردن آن آمادگی کافی دارید یا خیر؟

3. مجوزهای دسترسی مختلف خارجی و داخلی را بررسی کرده و اخذ کنید.

بررسی و تحقیق کنید که برای توسعه ی کسب و کار شما چه مجوزهایی ضروری است و آیا اگر مجوزهای شرکت خارجی خاصی را اخذ کنید وضعیت کسب و کارتان بهتر می شود یا خیر؟

 

مشاور کسب و کار
مشاور کسب و کار

4. یک بیمه مناسب برای کسب و کارتان در نظر بگیرید.

بررسی کنید که از بیمه ی مناسب و مطمئنی برای کار و کارمندان خود استفاده می ‌کنید. حتی در مورد ساختمان و محل کاری که در آن مستقر هستید هم از یک بیمه مطمئن استفاده کنید تا مشکلات و عواقب ناشی از آسیب‌ های نگهانی و غیرمترقبه را نداشته باشید.

5. دفاتر مالی کسب و کارتان را تنظیم کنید.

همواره باید مشخص کنید که می خواهید ازسیستم نقدی استفاده کنید و یا سیستم تعهدی. سال مالی خود را مشخص کرده و سیستم قوی حسابداری برای خود در نظر بگیرید و طبق آن پیش روید.

6. محل مناسب کسب و کارتان را تعیین کنید.

مکانی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید که پاسخگوی نیازهای شما به بهترین شکل ممکن باشد و رقابت با دیگر کسب و کارها را برای شما عملی کند . این مکان بایستی به محل تامین ‌کنندگان مواد اولیه شما بسیار نزدیک باشد و نکته مهم ‌تر این که کاملا قابل دسترسی برای مشتریانتان باشد .

7. برای راه‌ اندازی یک دفتر اداری زیاد سخت نگیرید.

اگر استطاعت کافی برای خرید یا اجاره ی دفتر کار را نداریداصلا نگران نباشید. می ‌توانید از اتاق منزلتان یا انباری کوچک ‌خانه تان نیز استفاده کنید. دفتر کار همه چیز راه اندازی کسب و کار نیست.

8. برای ثبت محصول جدید و اختراعتان عجله نکنید.

این کار معمولا هزینه های زیادی به همراه داشته و هم وقت ‌گیر و خسته‌ کننده است. از این جهت در این مورد زیاد هم عجله نکنید. اجازه دهید اول مشتری هایتان را پیدا کرده و خیالتان از بابت بازار هدف راحت شود و بعد از آن به دنبال کارهای قانونی و ثبت آن باشید.

9.منعطف باشید.

باید بتوانید انعطاف کافی نسبت به آنچه مشتریان ‌تان می ‌خواهند را داشته باشید. توجه به نیازهای مشتری و برآورده کردن آن می‌ تواند ضامن بقای کسب و کارتان بوده و به آن توسعه بخشد.

10.کلیه ایده های مناسب را با اعضای خانواده و دوستان نزدیک تان به اشتراک بگذارید.

همواره دوستان و خانواده ی شما نسبت به کسب و کارتان صادقانه نظر می دهند . پس به ایده های آن ها گوش فرا داده و از آن ها به عنوان مشاوران دلسوز و مهربان کمک بگیرید.

11.افراد ایراد گیر را نادیده بگیرید.

همواره بین انتقاد سازنده ای که باعث گسترش کسب و کار و رشد کارتان می شود و ایراد های مغرضانه تفاوت وجود دارد. همیشه سعی کنید که انتقادات سازنده را در نظر گرفته و ایراد های بی دلیل را فراموش کنید. افراد ایراد گیری را که هیچ ایده ی خوبی برای شما ندارند و فقط قصد دارند که مسیر شکست را هموار کنند ، از زندگی خود حذف کنید.

12.عصبانی نشوید.

اگر در برخورد اول ایده تان توسط سرمایه گذاران یا مشتریان رد شد، اصلا ناراحت و عصبانی نشوید. سعی کنید در صدد یافتن چیزی که آن ها دوست نداشته ‌اند بربیایید و آن را رفع کنید . بعد از رفع ایرادات و اعمال تغییرات دوباره ایده هایتان را ارایه دهید.

13. محصولات یا خدمات تان را سر وقت و خیلی زود تحویل دهید.

کسب و کار تازه، کاری در حال پیشرفت می باشد، اگر خدمات و یا محصولات خود را سر وقت و خیلی سریع تحویل دهید باعث ایجاد اطمینان و امنیت مشتری شده باز خوردهای مناسبی دریافت می کنید. در واقع مسیر ترقی تان هموار تر خواهد شد.

14.خدمات محصولات جدید ارایه دهید.

به منظور وفا داری و پایداری مشتری های جدیدتان می توانید با ارائه محصولات و خدمات جدید آن ها را دوباره ماندگار کنید. بدین منظور توصیه می شود از مشاوره کسب و کار 2 نیز استفاده نمایید.

15. صبوری به خرج دهید.

همیشه مد نظرتان باشد که موفقیت یک شبه به دست نمی آید. پیش از آن که به فکر کسب سود باشید باید زمان زیادی صرف پیشرفت کارتان کنید.

16. همواره در انظار بیش از سطح انتظار ظاهر شوید.

هنگامی یک مشتری جدید جذب کردید سعی کنید لااقل در ابتدای آشنایی و یا در ماه اول خدمات و محصولاتی ویژه به او عرضه کنید. به طوری که بیش از سطح انتظارش باشد. این گونه می توانید مشتری را وفادار کنید.

17. تمای پیشامدهای کسب و کارتان را برای مشتریانتان در وبلاگ بنویسید.

تمامی موفقیت‌ها و شکست‌ها، مذاکرات و مبارزات‌ در کسب و کارتان را برای مشتریان باز گو کنید. بگذارید بدانند که زنده و فعال و پویا هستید. پس برایشان از همه ی آن ها بگویید.

مشاور کسب و کار
مشاور کسب و کار

18. از مشاجره با شرکای خود بپرهیزید.

این بایستی برای شما خط قرمز باشد. هرگز اجازه ندهید درگیری بین شما و شرکایتان پیش آید . اگر می‌ بینید نمی ‌توانید با هم شریک بمانید سریعا رابطه کاری را قطع کرده و به شکل قانونی تقسیم سهم کنید . درگیرشدن در این مشاجرات ضمن این که توان روحی و بدنی شما را می گیرد، اجازه نمی دهد که ایده های جدید و خلاقیت به ذهنتان جاری شود.

19. در پی اختلاف با شرکایتان از تنها شدن نترسید.

همواره به یاد داشته باشید که همان طور که شما احتیاج به سرمایه ‌گذار دارید. بعضی افراد هم هستند که دوست دارند در شرکت ها سرمایه گذاری کنند پس اصلا نترسید و به راه خود ادامه دهید نهایتا یک یا چند شریک سرمایه ‌گذار پیدا خواهید کرد و اوضاع را مدیریت می کنید.

20.حتما یک کارمند محتوا نویس تخصصی استخدام کنید.

اگر خودتان هم یک نویسنده ی زبر دست باشید اما از اهمیت داشتن یک فرد حرفه ای در محتوا نویسی غافل نشوید. وی می تواند کسب و کار، محصولات و خدمات شما را در رسانه های اجتماعی معرفی کرده و برند شما را معروف کند.

21. در دوره ی مشاوره ی کسب و کار هولدینگ پارس شرکت کنید.

تیم تخصصی ما در امور مشاوره ی کسب و کار ، دوره های آموزشی خاصی در زمینه ی مشاوره کسب و کار 2 ارایه نموده که با شرکت در آن می توانید از تمامی ترفندهای کاری و امور حرفه ای آشنا شده و چند قدم به موفقیت نزدیک تر شوید.
حال که این موارد مهم را در پی ایجاد کسب و کارتان در نظر داشتید با تیم ما در هولدینگ پارس همراه باشید تا موارد دیگر را در مقاله ی بعدی برایتان شرح دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ابر برچسب ها

13 بدر (2) اجلاس ملی (4) اجلاس ملی مدیریت و کارآفرینی (2) اجلاس ملی چهره های ماندگار (13) اجلاس ملی چهره های ماندگار در رسانه ها (11) اجلاس ملی کارآفرینی و مدیریت (5) اولین اجلاس ملی چهره های ماندگار در رسانه ها (9) برنامه ریزی در کارآفرینی (2) توصیه مهم کسب و کار (2) حلول ماه رمضان (2) خبرگزاری ایسنا (3) خبرگزاری قدس (4) خلاقیت و ریسک (1) خلاقیت و پیشرفت (1) دومین اجلاس ملی (4) دومین اجلاس ملی کارآفرینی (3) راه اندازی کسب و کار (1) روز جهانی تئاتر (2) روز جهانی قدس (4) روز خبرنگار مبارک (2) روز دختر (2) روز درختکاری (2) روز صنعت و معدن (2) روز مهندس (2) روز پدر (2) روز پرستار (2) روز پزشک (2) سال نو مبارک (2) شب قدر (2) عید سعید فطر (2) ماه رمضان (3) مایکل گربر (1) مشاوره کسب و کار (2) معرفی کتاب (2) مهارت افزایش بهره وری (1) موفقیت در کارآفرینی (2) نکات ضروری کسب و کار (2) هفته قوه قضائیه (2) هولدینگ (2) هولدینگ پارس پندار (14) هولدینگ پارس پندار نهاد (38) هولدینگ پارس پندار نهادد (2) ولادت امام رضا ع (2) ولادت حضرت معصومه س (2) کارآفرینی (4)