مشاوره کسب و کار (قسمت اول)

وبلاگ و اخبار

مشاوره کسب و کار | راه اندازی کسب و کار شخصی، همان قدر که جالب و چالش برانگیز است می ‌تواند طاقت فرسا، سخت و شگفت انگیز باشد. اگر می خواهید در این راه موفق شوید، توصیه می کنیم که از اندرزها و تجارب گفته شده در مشاوره کسب و کار 1 بهره ببرید. در ادامه ی این مطلب و در پی نیاز کلیه ی کارآفرینان جزیی و عمده ،13 توصیه برای شروع مشاوره کسب و کار آمده است که می ‌تواند در نقش مشاوری با تجربه در کسب و کار عمل کند .
در مقاله های بعدی ادامه ی موارد مهم و توصیه های دیگری در مشاوره کسب و کار خواهیم داشت . با ما باشید.

1. قبل از هر چیز خودتان را ارزیابی کنید.

همه افراد برای آغاز یک کسب و کار از ابتدای امر آماده ی راه اندازی کسب و کار خود نیستند. این مسئله بدان معنی نیست که ایده‌های خوب وخاصی ندارید بلکه منظور این است که ممکن است از نظر ویژگی‌ها و خصوصیات فردی آماده‌ ی راه‌ اندازی یک استارتاپ نبوده و نتوانید با مسایل مربوط به آن درگیر شوید.
قبل از تصمیم گیری برای راه اندازی کسب و کار خودتان و اقدام به آن باید بدانید که آیا برای کلیه ی کارهایی که متعاقبا در آینده ی نزدیک به سراغ تان می‌ آیند ، از بررسی اسناد وایجاد تعاملات و ارتباطات گرفته تا پرداخت قبوض و صورت‌ حساب‌ ها آماده هستید یا خیر. این مسئله نشان دهنده ی این است که بایستی بتوانید قبل از انجام هر کاری خودتان را مدیریت کرده تا بتوانید متعاقبا کسب و کارتان را هم به نحو مطلوبی مدیریت کنید.
درواقع همواره برای انجام سرمایه ‌گذاری مالی و مدیریت زمانی در هر کاری اول خودتان را سنجیده و ببینید آیا شما ویژگی‌ها و آمادگی برای کارآفرینی و کارآفرین بودن را دارید یا خیر. آیا انگیزه ی کافی برای اقدام به کار و شروع کار را دارید؟ آیا می توانید به صورت کاملا سازگار عمل کرده و انعطاف پذیری خود را افزایش دهید.

مشاوره برای کسب و کارها
مشاوره برای کسب و کارها

۲. ایده های ذهنیتان را پرورش دهید.

فقط در پی کسب و کاری محدود و جزیی و کوچک نباشید. همواره سعی کنید به یک سری وظایف خاص کاری فکر کنید که اعمال تمامی آن ها بتوانند برای ‌شما پول سازی کرده و کارتان را وسعت بخشند. درواقع به طور کلی کسب و کاری بیافرینید که برایتان همواره شور و هیجان داشته و کسالت و خستگی در آن راه پیدا نکند. همواره به دنبال ایده‌های خاصی باشید که اعمال آن ها در کسب و کار زندگی مردم را به سمت مثبت تغییر داده و برایتان ارزش افزوده ایجاد کند.

۳ . قبل از اقدام، ایده هایتان را بررسی و آزمایش کنید.

هنگامی که یک ایده در ذهن شما ایجاد می شود می خواهید آن را اجرایی کنید، باید ببینید آیا می ‌توان آن را اعمال کرده و به واقعیت نزدیک کرد یا خیر. آیا خدمات و یا محصولاتی که می خواهید ارایه دهید همان چیزی است که مردم خواهان آن هستند؟ آیا قادر خواهید بود به سود مورد نظرتان دست پیدا کنید ؟ آیا خدمات و یا محصولات تان واقعا جوابگوی نیاز جامعه هستند؟

۴. طرح جامع کسب و کار خود را بنویسید.

از آن جایی که نوشتن طرح جامع کسب و کارمی تواند قدمی بسیار ضروری و حیاتی برای کار شما باشد و شما را در پیشبرد اهداف ‌تان مساعدت کند، هیچ گاه از آن غافل نشوید. حتی اگر طرح جامع کسب و کار شما فقط یک برنامه دورکاری برای ترجمه باشد باز هم نیاز دارید که به منظور معرفی ایده تان ، سرمایه گذاران بالقوه داشته باشید.
طرح کسب و کارتان بایستی شامل بیانیه ماموریت، خلاصه ی وظایف شرکت، خلاصه اجرایی، پیشنهاد ارایه ی خدمات یا محصولات، شرح و پیش بینی بازار هدف، سنجش های مالی و هزینه عملیاتی باشد.

۵. نام تجاری خود را اعلام کرده و ثبت کنید.

خیلی سریع اقدام به اعلام نام تجاری خود کرده و سعی کنید این نام را سریعا در اداره ی ثبت شرکت‌ ها به نام خودتان به ثبت برسانید.

۶. بازار هدف خود را مشخص کنید.

بایستی همواره نسبت به کسب و کارتان علاقه داشته و دائما برای توسعه و ارتقای آن تلاش کنید. سنجش بازار، تمرکز بر مشتریان احتمالی و قطعی، تشخیص و سنجش مشتریان علاقمند و… کار ارزیابی رقابتی برای توسعه ی کسب و کار حیاتی است.

۷. هزینه‌های کسب و کار را ارزیابی کرده و تعیین کنید.

تحقیقات زیادی انجام دهید و عوامل تثبیت و ایجاد هزینه‌ های کلی و ثابت را در کار خود مشخص کنید. انجام این کار نه تنها به شما کمک می ‌کند که کارتان را به شکل عالی و موثری مدیریت کنید بلکه سرمایه‌ گذاران بالقوه و دارای انگیزه را نیز به سمت کسب و کارتان جذب می کند.

۸. بودجه بندی و مدیریت بودجه کنید.

در ابتدا بایستی تعیین کنید که چه مقدار بودجه به منظور انجام این کار نیاز دارید و چگونگی ارایه ی خدمات و تولید محصولات جدید را در طرح بازاریابی خود بگنجانید.

۹. برای خود سرمایه‌گذار مناسب پیدا کنید.

برای شروع هر کاری چه بخواهید چه نخواهید بایستی از کارت های اعتباری، وام ها، سرمایه گذاران ریسک پذیر و کمک های مالی استفاده کنید.
همواره سعی بر این داشته باشید که سرمایه ‌گذاری پیدا کنید که نیازهای کسب و کارتان را شناخته و از بسیاری جهات با افکار و ذهنیات شما مشابهت داشته باشد تا بتوانید خیلی راحت با هم کار کنید. بدین منظور بهتر است از مشاوره برای کسب و کارها 1 نیز در فعالیت های خود استفاده نمایید.

مشاوره برای کسب و کارها
مشاوره برای کسب و کارها

10. در دوره های آموزشی مدیریت کسب و کار شرکت کنید.

از آن جایی که برای مدیریت هر کسب و کاری حال کوچک یا بزرگ، داشتن مهارت های فردی و مدیریتی حرف اول را می زند، همواره نیاز به یادگیری و کسب مهارت در این حیطه را دارید. با شرکت در دوره مدیریت کسب و کار کلیه ی مهارت های مدیریتی و ترفندهای اداره ی کسب و کار را فرا بگیرید.

۱۱. در کسب و کار خود ،سیستم پشتیبانی مناسب ایجاد کنید.

برای شروع کسب و کارتان، بایستی منابع و زمان زیادی را به آن اختصاص دهید. مطمئن شوید که خانواده تان در چگونگی روند امور قرار می گیرند چرا که زمان و منابع زیادی را از شما می گیرد. آن ها باید بدانند که این روند به لحاظ عاطفی و مالی بسیار چالش برانگیز و خاص است .

۱۲. ساختار قانونی و ثابتی را تعیین کنید.

قبل از این که شرکت خود را به ثبت برسانید بسیار مهم است که بدانید چه نوع شرکتی را باید به ثبت برسانید . آیا شرکت خصوصی باید به ثبت برسانید و یا نیاز به شرکت سهامی عام ، با مسئولیت محدود یا تعاونی دارید ؟

۱۳. نامی مناسب برای کسب و کارتان انتخاب کنید.

قبل از هر چیز نامی شایسته و مناسب برای کسب و کارتان در نظر بگیرید. سپس دامنه ی اینترنتی آن نام را جستجو کرده و اگر موجود نیست، سایتی با همان نام برای خود ایجاد کنید.
تا این جا سیزده مورد از 52 توصیه ی مهم و ضروری را به نظر شما رساندیم و مشاوره برای کسب و کارها 1 را در اختیارتان قرار دادیم، بنابراین با ما در هولدینگ پارس همراه باشید تا در مقاله های آتی موارد بعدی را نیز برای شما شرح دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ابر برچسب ها

13 بدر (2) اجلاس ملی (4) اجلاس ملی مدیریت و کارآفرینی (2) اجلاس ملی چهره های ماندگار (13) اجلاس ملی چهره های ماندگار در رسانه ها (11) اجلاس ملی کارآفرینی و مدیریت (5) اولین اجلاس ملی چهره های ماندگار در رسانه ها (9) برنامه ریزی در کارآفرینی (2) توصیه مهم کسب و کار (2) حلول ماه رمضان (2) خبرگزاری ایسنا (3) خبرگزاری قدس (4) خلاقیت و ریسک (1) خلاقیت و پیشرفت (1) دومین اجلاس ملی (4) دومین اجلاس ملی کارآفرینی (3) راه اندازی کسب و کار (1) روز جهانی تئاتر (2) روز جهانی قدس (4) روز خبرنگار مبارک (2) روز دختر (2) روز درختکاری (2) روز صنعت و معدن (2) روز مهندس (2) روز پدر (2) روز پرستار (2) روز پزشک (2) سال نو مبارک (2) شب قدر (2) عید سعید فطر (2) ماه رمضان (3) مایکل گربر (1) مشاوره کسب و کار (2) معرفی کتاب (2) مهارت افزایش بهره وری (1) موفقیت در کارآفرینی (2) نکات ضروری کسب و کار (2) هفته قوه قضائیه (2) هولدینگ (2) هولدینگ پارس پندار (14) هولدینگ پارس پندار نهاد (38) هولدینگ پارس پندار نهادد (2) ولادت امام رضا ع (2) ولادت حضرت معصومه س (2) کارآفرینی (4)