ماکان آریا پارسا و ۱۰ راز راه‌اندازی کسب‌و‌کار موفق

وبلاگ و اخبار

راه‌اندازی کسب‌وکار اقدام بزرگی است که می‌تواند سرنوشت شما را تغییر دهد. اگر به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار هستید، قبل از شروع کار خود باید به تمامی جوانب کار فکر کنید، سپس برای کسب‌وکار خود تصمیم‌گیری نمایید. وقتی هدف نهایی خود را از راه‌اندازی کسب‌وکار جدید بررسی کردید، باید به دنبال راه‌هایی باشید تا کسب‌وکار شما را راه بیندازد و باعث توسعه کسب‌وکار شما شود.

شاید در ابتدای راه به دنبال شنیدن توصیه‌هایی از جانب دیگران هستید. نکات بسیار زیادی برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار جدید وجود دارد که ممکن است برایتان گیج‌کننده باشند و ندانید که باید از کدام نکات پیروی کنید. راه‌اندازی یک کسب‌وکار شخصی، فرایندی است که شما در طی انجام آن کم‌کم چیزهای مورد نیاز را فرا می‌گیرید. اما هرچه در ابتدای کار خود تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیرید، شانس بیشتری برای موفقیت شما وجود دارد.

ماکان آریا پارسا کارآفرین موفقی است که از 10 رازِ راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار موفق پرده برداشته است.

 

ماکان آریا پارسا
10 راز از زبان ماکان آریا پارسا درباره راه‌اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی

 

۱۰ راز راه‌اندازی کسب‌وکار موفق از زبان ماکان آریا پارسا

با هم برخی از مهم‌ترین رازهای راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق را از زبان یک کارآفرین نمونه، ماکان آریا پارسا، بخوانیم:

حالا بهترین زمان ممکن برای شروع کار است

تجارت در گذشته بسیار متفاوت بود و هر کسی نمی‌توانست کسب و کار خودش را راه‌اندازی کند. اما حالا اوضاع تغییر کرده. دیگر موانع کمتری برای ورود به بازار وجود دارد. نیازی نیست که حتما تعدادی سرمایه‌گذار یا حتی یک فروشگاه واقعی داشته باشید. امروزه شما می‌توانید کسب‌و‌کار خود را از صفحات اجتماعی آغاز کنید.

نیازی نیست که در تجارت حرفه‌ای باشید

اصلاً لازم نیست که مدرک ارشد مدیریت کسب‌وکار داشته باشید و نیازی نیست که حتماً فرد خاصی باشید تا بتوانید کسب‌و‌کار خود را آغاز کنید. امروزه تعداد «کارآفرینان اتفاقی» خیلی بیشتر از تعداد افرادی است که با یک هدف خاص به سراغ راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار رفته‌اند.

یک مشکل را حل کنید

هدف از وجود مشاغل این است که به مردم کمک کنند، بنابراین کسب‌و‌کار شما نیز باید بتواند یکی از مشکلاتی که افراد با آن روبرو هستند را حل کند. به این فکر کنید که کسب و کار شما چه نیازهایی را برآورده می‌سازد، چه مشکلاتی را حل می‌کند و چرا مردم باید به کسب‌و‌کارتان اهمیت دهند. این‌ها همان ارزشی هستند که شما به واسطه کسب‌و‌کار خود ارائه می‌دهید و همان چیزهایی هستند که قرار است برایشان بازاریابی کنید و در نهایت نیز از آن‌ها درآمد دریافت خواهید کرد.

با همان چیزهایی که فعلا در دسترس دارید، کار خود را آغاز کنید

اگر هزینه‌ها را پایین نگه دارید، شانس کسب درآمد خود را افزایش می‌دهید و بنابراین کسب‌وکارتان شانس بیشتری برای موفق و پایداری خواهد داشت. یک روش عالی برای کاهش هزینه‌ها این است که کارتان را با داشته‌های خود آغاز کنید. اگر از قبل می‌دانید که برای کسب و کار خود به چه چیزهایی نیاز دارید، خود را به چالش بکشید و تا جایی که ممکن است کار خود را با همان چیزهایی که در حال حاضر در دسترس دارید آغاز کنید.

در ابتدا کسب‌وکار خود را ساده آغاز کنید

اگر شما نیز مانند بسیاری از کارآفرینان، دارای یک ایده تجاری هستید و می‌خواهید آن را اجرا کنید، مراقب باشید که زیادی به ایده خود شاخ و برگ ندهید. زیرا ممکن است در نهایت به تولید یک محصول گران‌قیمت و پیچیده برسید که هیچ کس مایل به خرید آن نیست.
شما به عنوان بنیان‌گذار یک کسب‌وکار نوپا، باید سعی کنید کار خود را از چیزهای کوچک شروع کنید. ابتدا یاد بگیرید که ایده کسب‌وکار خود را آزمایش کنید. این کاری است که بسیاری از کارآفرینان مثل ماکان آریا پارسا انجام داده و به نتیجه خوبی رسیدند.
کار خود را با تولید یک کالا یا خدمات ساده و با کیفیت آغاز کنید. یک ایده تجاری موفق باید وعده‌های ارائه شده به مشتریان را برآورده سازد و از انتظارات آن‌ها کمی فراتر رود.

مبادله کالا با کالا می‌تواند بهترین دوست شما باشد

برای فعالیت‌هایی که خودتان نمی‌توانید و نباید انجام دهید، با دیگران مبادله کنید. شما چیزی دارید که مردم به آن احتیاج دارند و مردم چیزی دارند که شما به آن نیاز دارید. حتماً برای استعدادهای ارزشمند خود اعتبار قائل شوید و از مبادله آن‌ها با استعدادهای دیگران، نترسید.

با کسب‌وکار خود به عنوان یک کسب‌وکار رفتار کنید

سرگرمی و تجارت دو مقوله کاملا متفاوت هستند. کسب‌و‌کار به شما پول می‌رساند اما سرگرمی برای شما هزینه دارد. اگر چه که این مسئله بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما بسیاری از افراد از این واقعیت غافل می‌شوند.
بنابراین اگر می‌خواهید سرگرمی خود را به یک کسب‌وکار تبدیل کنید، باید با آن مانند یک تجارت رفتار کنید. این امر با تشخیص و پذیرش این واقعیت محقق می‌شود که یک کسب‌وکار باید برای شما پول ایجاد کند.

کسب‌وکار خود را به دیگران معرفی کنید

یکی از چالش‌های پیش روی بنیان‌گذاران کسب‌وکارهای جدید این است که نمی‌دانند چگونه باید محصولات یا خدمات خود را بفروشند. به اشتراک‌گذاری کسب‌و‌کار خود با جهان، به ویژه در هنگامی که تازه‌کار هستید، می‌تواند بسیار ترسناک باشد.
اگر نگران این هستید که مردم درمورد کسب و کارتان چه فکر می‌کنند، باید بر این نگرانی غلبه کنید. اگر نتوانید مصرف‌کنندگان را متقاعد کنید که از شما خرید کنند، نمی‌توانید درآمد کسب کنید. اگر واقعاً به دنبال موفقیت کسب‌و‌کار نوپای خود هستید، باید خجالت را کنار بگذارید.

داشتن یک برنامه، امری ضروری است

در هنگام شروع کار خود، به انتهای آن بیاندیشید. وقتی برنامه‌ای برای کسب‌وکار خود نداشته باشید، ممکن است پریشان و دلسرد شوید. به تمام جزئیات کسب‌وکار خود بیاندیشید و اصول عملکرد خود را نیز مشخص کنید. داشتن یک برنامه‌ مشخص به شما کمک می‌کند تا تمرکز و کنترل خود را حفظ کنید و از کسب‌وکارتان لذت ببرید.

بر ترس‌هایتان غلبه کنید

بسیاری از مردم رویای شروع یک کسب‌وکار را دارند، اما فقط بخاطر ترس‌هایشان به سراغ آن نمی‌روند زیرا حس می‌کنند که «آمادگی‌اش» را ندارند. کارآفرینان موفق هر روز و در هر مرحله از کار خود با ترس‌های واقعی روبرو هستند، اما به هر حال کار خودشان را انجام می‌دهند. اگر منتظر هستید تا آمادگی راه‌اندازی یک کسب‌وکار را پیدا کنید، هرگز آن را راه‌اندازی نخواهید کرد. این آمادگی فقط یک افسانه است، شما باید بر ترس‌های خود غلبه کرده و کار خود را انجام دهید.

چگونه مثل ماکان آریا پارسا یک کسب‌وکار اینترنتی راه‌اندازی کنیم؟

راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی رؤیایی است که بسیاری از افراد در سر دارند. هرچه بیشتر می‌گذرد موج استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. تقریباً می‌توان گفت همه ما روزانه حداقل یک‌بار با تبلیغ یک وب‌سایت یا اپلیکیشن مواجه می‌شویم که در حال فروش کالا یا خدمات خود به مخاطبان است.

اگر به اندازه کافی با حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی آشنا باشید احتمالاً به خوبی می‌دانید که کسب‌وکارهای بزرگ در این حوزه درآمدهایی چند صدمیلیونی و حتی میلیاردی دارند و دقیقاً شنیدن همین درآمدها باعث شده تا افراد بسیار زیادی به سمت این حوزه هجوم بیاورند.

عده‌ای از این افراد از سرمایه‌داران بازارهای سنتی هستند و عده‌ای دیگر جوانانی که می‌خواهند به شیوه‌ای نوین کارآفرینی کنند و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند.

دکتر آریا پارسا پس از اینکه در سال ۱۳۸۸ یک مرکز آموزش تأسیس کرد سپس همواره در تلاش بود که کسب‌وکار خود را به کمک بستر اینترنت توسعه بدهد. چرا که با اهمیت آن بین مردم و افزایش استفاده افراد از پلتفرم‌ها و شبکه‌های مجازی، لازم می‌دانست که به نوعی کسب‌وکار خود را رشد دهد. اگر شما هم می‌خواهید که به صورت اینترنتی و آنلاین بازاریابی کنید می‌توانید شروع کنید.

مراحل شروع کسب و کار اینترنتی چگونه است؟

یکی از مدل‌های خوب برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی را می‌توان به طور خلاصه این‌گونه بیان کرد:

  • یک نیاز را بیابید و هدفتان برطرف کردن آن نیاز باشد (یک بازار پیدا کنید و یک محصول برای فروش به آن بازار داشته باشید)
  • یک سایت با رابط کاربری مناسب بسازید
  • محتوایی تولید کنید که مخاطب را به مشتری تبدیل کند
  • از موتورهای جستجو و سایر راه‌ها ترافیک جذب کنید
  • به عنوان یک شخص متخصص در زمینه کاریتان اعتبار کسب کنید
  • مشتریان و مخاطبینتان را با ایمیل پیگیری کنید
  • درآمدتان را با پیشنهاد‌های بهتر افزایش دهید

هر فرد، چه یک تازه‌کار باشد و چه یک شخص حرفه‌ای، می‌تواند از این گام‌ها برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ آنلاین استفاده کند.

در ضمن بهتر است بدانید که کسب‌وکارهای اینترنتی بسیار سریع تغییر می‌کنند و می‌توان گفت یک سال در اینترنت معادل 5 سال زمان در دنیای واقعی است. اما اصول و قواعد راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی تغییر زیادی نخواهد کرد.

راه اندازی کسب و کار با ماکان آریا پارسا
ماکان آریا پارسا از راه‌اندازی کسب‌وکار می‌گوید…

ماکان آریا پارسا درباره راه‌اندازی یک کسب‌وکار چه می‌گوید؟

راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار می‌تواند یکی از هیجان‌انگیزترین کارهایی باشد که تابه‌حال انجام داده‌اید. بسیاری افراد قبل از شما موفق به انجام این کار شده‌اند، اما به خاطر داشته باشید که تعداد زیادی از کسانی که در این مسیر قدم گذاشته‌اند نیز با شکست مواجه شده‌اند.

هرگز فداکاری‌هایی که کسب‌و‌کارتان از شما می‌طلبد را دست کم نگیرید. اگر انسان سخت‌کوشی هستید و به صحبت‌های مشتریان خود گوش می‌دهید، شانس خوبی برای موفقیت کسب‌وکار نوپایتان وجود دارد.

سخن پایانی

راه‌اندازی کسب‌وکار در حوزه اینترنت سختگیری‌های خاص خودش را دارد. در این مقاله نکات مهمی که بر اساس تجربه دکتر ماکان آریا پارسا، در رابطه با راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی لازم بود، را بیان کردیم. هر کسب‌وکاری سختی‌ها و شگردهایی دارد. ابزارهای لازم برای شروع کارتان را فراهم کنید و در گام اول با یک برنامه‌ریزی دقیق آغاز کنید. درصورتی‌که در این زمینه به مشاوره یک فرد با تجربه نیاز دارید می‌توانید با ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار به مدرک نیاز دارم؟

خیر، نیازی نیست که مدرک مدیریت کسب‌وکار داشته باشید. بسیاری از کارآفرینان موفق پس از گذشت مدتی شروع به کسب دانش مدیریت کردند.

ایده‌های پول‌ساز چه نوع ایده‌هایی هستند؟

ایده‌های پول‌ساز کسب‌وکار اغلب ایده‌های خلاقانه خیلی عجیب‌وغریبی نیستند. اغلب ایده‌های پول‌ساز خیلی ساده و آشنا و قابل درک هستند.

چگونه مثل ماکان آریا پارسا ایده‌ی کسب‌وکار خود را آزمایش کنم؟

شما می‌توانید کار خود را با تولید یک کالا یا خدمات ساده و با کیفیت آغاز کنید. یک ایده تجاری موفق باید وعده‌های ارائه شده به مشتریان را برآورده سازد و از انتظارات آن‌ها کمی فراتر رود.

چگونه بر کسب‌وکارم تمرکز و کنترل داشته باشم؟

با برنامه‌ریزی اصولی.

4 دیدگاه در “ماکان آریا پارسا و ۱۰ راز راه‌اندازی کسب‌و‌کار موفق”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ابر برچسب ها

13 بدر (2) اجلاس ملی (4) اجلاس ملی مدیریت و کارآفرینی (2) اجلاس ملی چهره های ماندگار (13) اجلاس ملی چهره های ماندگار در رسانه ها (11) اجلاس ملی کارآفرینی و مدیریت (5) اولین اجلاس ملی چهره های ماندگار در رسانه ها (9) برنامه ریزی در کارآفرینی (2) توصیه مهم کسب و کار (2) حلول ماه رمضان (2) خبرگزاری ایسنا (3) خبرگزاری قدس (4) خلاقیت و ریسک (1) خلاقیت و پیشرفت (1) دومین اجلاس ملی (4) دومین اجلاس ملی کارآفرینی (3) راه اندازی کسب و کار (1) روز جهانی تئاتر (2) روز جهانی قدس (4) روز خبرنگار مبارک (2) روز دختر (2) روز درختکاری (2) روز صنعت و معدن (2) روز مهندس (2) روز پدر (2) روز پرستار (2) روز پزشک (2) سال نو مبارک (2) شب قدر (2) عید سعید فطر (2) ماه رمضان (3) مایکل گربر (1) مشاوره کسب و کار (2) معرفی کتاب (2) مهارت افزایش بهره وری (1) موفقیت در کارآفرینی (2) نکات ضروری کسب و کار (2) هفته قوه قضائیه (2) هولدینگ (2) هولدینگ پارس پندار (14) هولدینگ پارس پندار نهاد (38) هولدینگ پارس پندار نهادد (2) ولادت امام رضا ع (2) ولادت حضرت معصومه س (2) کارآفرینی (4)