مشاوره کسب و کار (قسمت سوم)

وبلاگ و اخبار

مشاوره کسب و کار | حال که تا اینجا به ما بوده اید اجازه دهید دیگر موارد مهم موفقیت  و مشاوره کسب و کار 3 را برایتان شرح دهیم. با ما در هولدینگ پارس همراه باشید.

  • خود را برای شرکت در جلسات کاری آماده سازید.

هنگامی که قرار ملاقات کاری با مشتری دارید سعی کنید کاملا آماده باشید و هر آنچه را که ممکن است برای شما مفید واقع شود را در دسترس داشته باشید. برای مثال یکی از تکنیک ها، افزایش تمامی اطلاعات و دانش  در مورد شغل تان می باشد. همچنین باید در مورد نوع کارتان، اطلاعات کاملی را به دست بگیرید و نهایتا از کارمندان شرکت تان نکات خوب و مهمی را بازگو نمایید. فراموش نکنید که از بازار رقابتی محصولات تان نیز سخن بگویید.

  • شرکت در بازارهای رقابتی نباید شما را بترساند.

هنگام مذاکره با مشتریان و سرمایه‌ گزاران در راستای مشاوره کسب و کار و در رابطه با رقبا و بازار رقابتی از کلمات نامناسب و بی ادبانه استفاده نکنید. اصلا لازم نیست که این جلسه کاری را به قراری تلخ و ناخوشایند تبدیل نمایید. در واقع گاهی اوقات شیوه ی نادرست صحبت کردن ممکن است مشتری تان را سلب کرده و به سمت رقیب ‌تان سوق دهد. همواره به یاد داشته باشید که وقتی رقیب کاری دارید، یک بازار رقابتی دیگر برای کسب و کار توسط شما شکل گرفته است.

  • از امتیازات تبلیغات دهان به دهان غافل نشوید.

هیچ تبلیغی بهتر از تبلیغات دهان به دهان برای فروش خدمات یا کالا وجود ندارد. بگذارید دوستان، اعضای خانواده و افراد با نفوذی و مشهوری که می‌ شناسید درباره خدمات یا محصول شما با دیگران سخن بگویند. تردید نداشته باشید که آن چند نفر هم با سایرین در مورد محصولات سخن می ‌گویند و همینطور این روند ادامه دارد تا نام محصول شما دهان به دهان بچرخد و معروف ‌شود.

مشاوره کسب و کار
مشاوره کسب و کار
  • شبکه ی ارتباطی را فراموش نکنید.

از اینکه افراد با چهره شما آشنا شوند نهراسید. سعی کنید از لاک تنهایی خود بیرون آمده و در انظار عمومی ظاهر شوید. شرکت در سمینارهای مرتبط و حضور در این جلسات، روش خوبی برای گسترش شبکه ی ارتباطی شما می باشد.

  •  به مشتریان وفادار و خاص خود خدمات بیشتری ارایه دهید.

تعامل با مشتریان قسمت عمده ی اداره ی کسب و کار شما است. امکان دارد که کسب و کارتان مشتریان جدیدی به دست آورد اما این قسمت مهم کسب و کارتان محسوب نمی شود. قسمت عمده و مهم آن حفظ مشتریان وفادار و خاص شما می باشد.

  • از کارکرد درست وب سایت تان اطمینان حاصل کنید.

مشتریان بالقوه دوست دارند که اطلاعات بیشتر و جامع تری نسبت به کسب و کار شما دریافت کنند. آن ها باید بتوانند خیلی سریع به اطلاعات وب سایت تان دسترسی داشته باشند.

  • خیلی نگران اقتصاد جامعه نباشید و خود را مضطرب نکنید.

بسیاری از بهترین کسب و کارهای خاص در دوران رکود اقتصادی شروع به فعالیت نموده اند. پس نگران نباشید و همیشه از تمامی جوانب و شرایط اقتصادی به نفع خود بهره برداری کنید. مطابق با آمار بنیاد کافمن بیش از نیمی از تعداد شرکتهایی که در سال 2009 فهرست شده بودند، در دوران رکود اقتصادی راه اندازی شده اند.

  • از پرداخت به موقع مشتریان خود اطمینان حاصل کنید.

همواره مطمئن باشید که هزینه ی ارایه ی محصولات یا خدمات ‌تان به شما پرداخت می شود. یک تقویم زمانی آماده کنید و تمامی پرداخت ها را ثبت و بررسی کنید.

  •  کارمندان مناسب و حرفه ای استخدام کنید.

همیشه برای کسب و کار خود کارمندان حرفه ای و مناسب استخدام کنید. اگر می پندارید که این کسب و کار شماست و در این زمینه نیازمند فرد دیگری نیستید ،به یاد داشته باشید که شما همه فن حریف نیستید و در واقع در تمامی جوانب نمی توانید حرفه ای عمل کنید، پس بایستی از افراد متخصص و حرفه ای در هر زمینه ای کمک بگیرید.

  • تفویض و تقسیم وظایف کنید.

وظایف مختلف را به کارمندان حرفه ای‌ تان بسپارید. به این نوع کار مدیریت اثر بخش می‌ گویند.

  •  همواره به یاد داشته باشید که صداقت در کار بهترین سیاست می باشد.

اگر موضوعات و مشکلات کاری را با کارمندان تان در میان بگذارید مطمئن باشید که راه حل های خوبی پیدا می کنید. تمامی موضوعات کاری را قبل از اینکه به تبدیل به حرف در گوشی شوند، خودتان با کارمندان تان مطرح نمایید. هیچ کس از اینکه پشت سرش حرف بزنند خوشش نمی‌ آید. پس تمام موضوعات حساس را قبل از اینکه در گوشی شوند خودتان بازگو کنید. از این رو برای سرعت یافتن و بهبود این روند، توصیه می شود تا متقاضیان نسبت به فراگیری مشاوره کسب و کار 3 اقدام نمایند تا بتوانند در این مسیر به موفقیت های چشمگیری برسند.

  • یادتان باشد که مخالفان همیشه جذب می‌ شوند.

حتما بایستی فردی را که شخصیتی مخالف شخصیت شما داشته باشد، در کنار خود داشته باشید. این افراد شما را به چالشی شگفت انگیز دعوت می کند که شاید دریچه ‌های جدید در برابر دیدگان شما بگشاید. مهارت و استعدادهای این افراد، گزینه ی جدیدی به کسب و کار شما اضافه می کند.

  • مدت زمانی، با تفریحات مختلف و زندگی اجتماعی خود خداحافظی کنید.

شما مجبور هستید برای توسعه ی کار خود، مدت زمان زیادی را به کسب و کار خود اختصاص دهید. از این جهت حتی 24 ساعت هم برای اجرای برنامه‌ های کاری یک روزه‌ ی شما کم است. پس بهتر است که بسیاری از فعالیت ‌های تفریحی و اجتماعی خود را کنار بگذارید و امیدوار باشید خانواده ‌تان این موضوع را درک کنند.

  •  همیشه حواس تان باشد که فرد نهایی پرداخت تمامی هزینه ها هستید.

به عنوان مدیر کسب و کار یا مدیر عامل فرد آخری هستید که قبوض و هزینه ها را پرداخت می کند پس همواره برای کسب درآمد بیشتر کوشا باشید تا بتوانید در مشاوره کسب و کار 3، نظر کارمندان را به خود جلب نمایید.

مشاوره کسب و کار
مشاوره کسب و کار
  • از موفقیت تعریف درستی داشته باشید.

تنها به این دلیل که درآمد کسب و کار شما تا به حال از یک مقدار معین بیشتر نشده است و میلیاردر نشده اید، نمی ‌شود که بگویید کسب و کارتان شکست خورده است. همین قدر که وظایف مدیریتی تان را به نحو احسن انجام می دهید، این بدان معنی است که در حال طی کردن پله های ترقی و موفقیت می باشید.

  • زمان خداحافظی و ترک کردن کسب و کارتان را تشخیص دهید.

از آنجایی که شکست اجتناب ناپذیر است. اگر می بینید که کارها به درستی پیش نمی ‌روند و شما هر آنچه را که می توانستید انجام داده اید و نتیجه ی مناسب را دریافت نکردید، غرور نداشته باشید و با کسب و کارتان خداحافظی کنید. البته پذیرفتن شکست به همین راحتی ‌ها هم نیست ولی یادتان باشد بعضی مواقع این بهترین کار است.

  •  تنها به توصیه های تنها یک مشاور کسب و کار تکیه نکنید.

با وجود راهنمایی‌ ها و مشاوره هایی که دریافت می کنید یادتان باشد مهمترین چیز آموختن است. یادگیری مشاوره کسب و کار 3 نیز در اولویت قرار می گیرد. شاید بسیاری از توصیه ها برای بعضی کسب و کارها خوب و کاربردی باشد، اما نتواند برای موفقیت و شکست شما تاثیرگذار باشد. کسی که نهایتا صلاح و ثواب کار خویش را تشخیص می دهد کسی جز خود شما نیست. پس مسئولیت تمامی کارهایتان را بپذیرید و تمامی تلاش خود را در راه موفقیت خود بکار گیرید. شاید در کسب و کارتان شکست هم بخورید اما این انتخاب خودتان بوده است و در مورد آن مسئول هستید.
حال که کلیه ی موارد و نکات مهم در کسب و کار را یاد گرفته اید و هنوز نیازمند مشاوره ی تخصصی تر و حرفه ای در زمینه ی کسب و کارتان هستید با تیم مشاورین حرفه ای کسب و کار ما در هولدینگ پارس تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ابر برچسب ها

13 بدر (2) اجلاس ملی (4) اجلاس ملی مدیریت و کارآفرینی (2) اجلاس ملی چهره های ماندگار (13) اجلاس ملی چهره های ماندگار در رسانه ها (11) اجلاس ملی کارآفرینی و مدیریت (5) اولین اجلاس ملی چهره های ماندگار در رسانه ها (9) برنامه ریزی در کارآفرینی (2) توصیه مهم کسب و کار (2) حلول ماه رمضان (2) خبرگزاری ایسنا (3) خبرگزاری قدس (4) خلاقیت و ریسک (1) خلاقیت و پیشرفت (1) دومین اجلاس ملی (4) دومین اجلاس ملی کارآفرینی (3) راه اندازی کسب و کار (1) روز جهانی تئاتر (2) روز جهانی قدس (4) روز خبرنگار مبارک (2) روز دختر (2) روز درختکاری (2) روز صنعت و معدن (2) روز مهندس (2) روز پدر (2) روز پرستار (2) روز پزشک (2) سال نو مبارک (2) شب قدر (2) عید سعید فطر (2) ماه رمضان (3) مایکل گربر (1) مشاوره کسب و کار (2) معرفی کتاب (2) مهارت افزایش بهره وری (1) موفقیت در کارآفرینی (2) نکات ضروری کسب و کار (2) هفته قوه قضائیه (2) هولدینگ (2) هولدینگ پارس پندار (14) هولدینگ پارس پندار نهاد (38) هولدینگ پارس پندار نهادد (2) ولادت امام رضا ع (2) ولادت حضرت معصومه س (2) کارآفرینی (4)