میثم شکری ساز درباره مدیر موفق چه می‌گوید؟

وبلاگ و اخبار

تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که یک مدیر موفق چطور مسیر موفقیت را طی کرده است و چطور به موفقیت کنونی خود رسیده است؟ با نگاهی به نکات و سخنان یک مدیر موفق مثل میثم شکری ساز می‌توانید راهی میان‌بر را طی کنید. باید بدانید هر مدیری بخش اعظمی از موفقیت‌های خود را مدیون کارمندانش است، چرا که آن‌ها با تلاش و کار مستمر به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کنند.

حقیقت این است این یک بازی دو سر برد است، موفقیت کارمندان موفقیت مدیر هم محسوب می‌شود. پس مدیران موفق و بزرگ این نکته را می‌دانند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا با ایجاد انگیزه و آماده‌سازی بستری مناسب برای کارمندانشان، همیشه آن‌ها را راضی نگه دارند و با یاری آن‌ها به اهداف والای خود دست یابند.

میثم شکری ساز یکی از مدیران برتر کشور که در حوزه آموزش مجازی شناخته شده، هم بر این اصل پایبند است. او که حالا بیش از ۴۰۰ پرسنل را مدیریت می‌کند، به گفته خود از همان ابتدای تاسیس مجموعه بزرگ پارس پندار نهاد به این فکر بوده که ابتدا نیروهای متخصص و لایق را استخدام سپس با همکاری آن‌ها در راه موفقیت و توسعه قدم بردارد.

البته این مورد فقط یکی از سه نکته مهم برای تبدیل شدن به یک مدیر موفق است. با ما همراه باشید تا بیشتر با اصول و نحوه تبدیل شدن به یک مدیر موفق آشنا شوید.

از نظر میثم شکری ساز، مدیر موفق کیست؟

بهتر است قبل از آشنایی با نکات مهم رسیدن به موفقیت، بدانید که اصلا مدیر موفق کیست؟

مدیریت به معنای ارتباط و سر و کار داشتن با سایر انسان‌ها است. همه افراد هم در جوامع مختلف، رفتارهای مختلفی از خود بروز می‌دهند. برای مثال شما نمی‌توانید همان رفتاری که با یک فرد خشن و عصبی در آلمان دارید، در ایران هم داشته باشید.

چرا که قوانین اجتماعی، اقتصادی و فرهنگ‌ها در هریک از کشورها کاملا متفاوت است. مدیریت ارتباط مستقیمی با فرهنگ و قوانین اجتماعی و اقتصادی دارد. بنابراین باید مدیریتی منطبق با شرایط مکانی و زمانی داشته باشید. پس بهترین جواب برای سوال “مدیر موفق کیست؟” این است که بگوییم فردی است که می‌‌تواند هر سازمانی را با توجه به شرایطی که دارد، مدیریت کند.

دکتر شکری‌ساز به عنوان مدیر و کارآفرین نمونه کشور هم بر همین مفهوم تاکید دارد، او معتقد است برای اینکه مدیر موفقی باشید، ابتدا باید شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی فضای کاری را به خوبی درک و شناسایی کنید. سپس با خلاقیت و ترکیب روش‌ های موفقیت در مدیریت، تبدیل به یک مدیر توانمند شوید. کاری که او سال‌هاست انجام می‌دهد.

میثم شکری ساز یک مدیر و کارآفرین موفق

بررسی ویژگی‌های یک مدیر موفق از نگاه میثم شکری‌ساز

  • حفظ آرامش
    حفظ آرامش در شرایط سخت، برگ برنده یک مدیر موفق است. یک مدیر نه تنها در زندگی شخصی بلکه در کار نیز باید آرامش داشتن را تمرین کند. اگر در آرامش داشتن مشکل دارید به شما مدیتیشن کردن را پیشنهاد می‌کنیم.
  • داشتن اعتماد به نفس
    باور‌هایی که شما نسبت به خود دارید، میزان اعتماد به نفس شما را مشخص می‌کند. مدیری که به مهارت‌های خود اطمینان ندارد نمی‌تواند مهارت‌های خود را محک بزند، و از اعتماد به نفس پایینی برخوردار است. مدیرانی که با اعتماد به نفس با مشکلات روبه‌رو می‌شوند معمولا به صورت بهتری از حل آن مشکل فارغ می‌آیند.
  • نگرش مثبت
    یک مدیر باید بتواند نگرش مثبت خود را با دیگران به اشتراک بگذارد. چرا که باعث می‌شود انگیزه کارکنان و اطرافیان آن برای کار و تلاش کردن بیشتر شود. داشتن نگرش مثبت و منطقی نسبت به آینده یک شخصیت کاریزماتیک را برای شما شکل می‌دهد.
  • انعطاف پذیری
    منظور از انعطاف پذیری این است که توان تاب‌آوری خود را در مقابل مشکلات و شرایط سخت را افزایش دهید تا بتوانید شرایط‌‌های بحرانی را به بهترین نحو ممکن حل و فصل کنید.
  • صداقت
    صداقت یکی ازخصوصیات مهم است که که تمام افراد برای رسیدن به آن باید تلاش و کوشش کنند. اما در مدیران رعایت نکردن این فضیلت باعث می‌شود تا آسیب‌های جبران‌ناپذیری به پیکره شرکت و سازمان وارد شود.
  • الگو بودن
    میثم شکری ساز به عنوان مدیر یک مجموعه بزرگ معتقد است که مدیران نه تنها که باید در شرکت الگوی دیگر کارکنان باشند، بلکه در اجتماع نیز باید به عنوان یک فرد موفق و معتبر شناخته شوند. و تلاش کنند تا روز‌به‌روز خود و رفتار خود را بهتر از قبل کنند.

نکته مهم از نگاه میثم شکری ساز در مدیریت که در یک جمله می‌توان آن را خلاصه کرد. ویدیو زیر را هم مشاهده کنید.

به جای بیشتر کار کردن، رو تقویت مهارت‌هایتان کار کنید

بررسی رفتارهای مدیران در محیط کار با میثم شکری ساز

کدام رفتارها برای یک مدیر در محیط کار مناسب‌تر است؟ از نگاه میثم شکری ساز نحوه رفتار با پرسنل در محیط کار انگیزه کارمندان را افزایش می‌دهد. رفتارهایی که اهمیت بالایی دارند شامل:

  • مهارت در ارتباطات

شما به عنوان یک مدیر باید رابطه خوبی با کارکنان خود داشته باشید. اهمیت دادن به کارکنان، گوش دادن به نظرات آن‌ها و نشان دادن رفتار‌های از این دست، کارکنان شما را تشویق می‌کند تا به بهترین نحو ممکن کارشان را انجام دهند.

  • توانایی شناخت کارکنان

مهارتی است که در طولانی مدت به دست می‌آید، اما بسیار در هدایت شرکت و یا سازمان موثر است. با شناختن کارکنان مهره اصلی، کارکنان مقید به قانون، کارکنان بلند پرواز و حتی کارکنان ضعیف، می‌توانید در تقسیم مسئولیت‌ها و چینش وظایف بین آن‌ها، بهتر عمل کنید.

  • ارزش نهادن برای وقت

شما به عنوان یک مدیر باید برای وقت خود ارزش بسیاری قائل شوید. سر وقت بودن و منظم بودن شما باعث می‌شود تا کارکنان شما سعی کنند از شما الگو بگیرند و خودشان را با شما هماهنگ کنند.

  • حضور در شرکت

شما به عنوان یک مدیر نمی‌توانید که شرکت خود را به امان خدا رها کنید، بلکه باید دائما حضور فعال داشته باشید. شما باید همه روزه جز‌ء اولین نفراتی باشید که در شرکت حضور دارند. حضور شما در شرکت باعث می‌شود تا کارکنان شما از زیر کار فرار نکنند و کار را به شوخی نگیرند.

  • به انتقادات گوش دهید

گوش دادن به انتقاد‌های سازنده و فکر کردن به آن‌ها نشانه اعتماد‌به‌نفس بالای یک مدیر است. انتقاد‌های سازنده، راه رسیدن به اهداف یک مدیر را برایش تهسیل می‌کند.

  • کارکنان را تشویق کنید

کارکنان خود را تشویق کنید تا برای کار کردن بیشتر انگیزه بگیرند. تشویق دو نوع می‌تواند باشد، تشویق‌های مادی و تشویق‌های کلامی. در تشویق‌های مادی ممکن است با کمی افزایش حقوق، دادن جایزه و غیره باشد. اما تشویق‌های کلامی با بیان الفاظ تحسین‌آمیز صورت می‌گیرد.

  • در کار قاطع باشید

هیچ چیز بدتر از یک مدیر سست عنصر برای یک شرکت نیست. مدیری که قادر به تصمیم گیری نیست به شرکت ضربه بزرگی وارد می‌کند. یک مدیر باید بتواند برای تصمیمات خود ارزش قائل شود و برای انجام و به اثبات رساندن آن‌ها تلاش کند.

نکات مهم مدیریتی از نگاه میثم شکری ساز

۳ نکته مهم در مدیریت از زبان میثم شکری ساز

دکتر میثم شکری ساز با تجربه زیادی که در بازار کار و مدیریت دارد براین باور است که اگر می‌خواهید در کسب‌و‌کارتان با مشکل مواجه نشوید و نیروهای انسانی خود را به خوبی مدیریت کنید بهتر است:

1- رهبری نسل پنجم را در سازمان پیاده کنید

بسیاری از افرادی که به تازگی کسب‌وکاری راه انداخته‌اند، این‌طور فکر می‌کنند که باید ابتدا تمام اهداف و ایده‌های کوچک و بزرگ را بچینند و بعد نیروی موردنیازشان را برای رسیدن به آن‌ها استخدام کنند؛ اما این کاملاً غلط است.

در رهبری نسل پنجم به مدیران و سرپرست‌ها توصیه می‌شود که در اول راه نیروهای خوب و کارآمد را استخدام کنند سپس به کمک آن‌ها به اهداف دست یابند. این موردی است که بسیاری از مدیران امروزی مثل میثم شکری ساز به آن توجه می‌کنند.

یادتان باشد که کارمندان متخصص و لایق، ایده‌های ناب و درجه یک را همراه خود به مجموعه‌ی شما می‌آورند و این بخشی از همان موفقیتی است که حرفش را می‌زنیم.

2- خلاقیت داشته باشید

هرگز به تعطیل شدن بیزینس‌تان فکر نکنید؛ اما این یعنی چه؟

بسیاری از افراد با شروع یک کار، در انتظار این هستند که روزی برسد تا کسب‌وکارشان تعطیل شود، چرا که خلاقیتی در کارشان ندارند و به توسعه و اجرای ایده‌های جدید فکر نمی‌کنند. شما نباید روی یک خط مستقیم راه بروید، پس خلاق و به‌روز باشید.

3- در کل فضای سازمانی نگاه برد برد داشته باشید

کارپرداز یا آبدارچی شرکت، مدیر داخلی یا کارمند سطح دو، تفاوتی ندارد؛ همه‌ی این افراد باید به طور مشرک با شما در سود شرکت سهم داشته باشند. شما باید به عنوان یک مدیر موفق استراتژی را طراحی و اجرا کنید که انگیزه کارمندانتان بیشتر شود و چه چیزی بهتر از نگاه برد برد.

البته نکات دیگری هم وجود دارد که بهتر است برای موفق شدن و موفق ماندن خود به عنوان یک مدیر به آن‌ها توجه کنید:

  • به جای امرونهی کردن در کنار آن‌ها باشید.
  • به کارمندان خود در انجام درست کارها کمک کنید. آن‌ها مهم‌ترین سرمایه سازمان شما هستند.
  • پیروزی‌ها را به کارمندانتان نسبت دهید و از آن‌ها قدردانی کنید.
  • مسئولیت شکست‌ها را خودتان بر عهده بگیرید.
  • برای جلوگیری از شکست دیگران با آن‌ها همراهی کنید و پیشنهادهایی برای بهبود ارائه دهید.
  • همیشه دلیل تلاش کارمندانتان را برایشان شرح دهید. اگر کارمندی نداند که علت تلاش فردی‌اش در موفق ساختن شرکت و سازمان چیست از تمام توانایی‌هایش استفاده نخواهد کرد.
  • کارمندان را به نفع سازمان هدایت کنید. با این کار حتی اگر نیاز باشد، حقوق زیادی بپردازید، باز هم به چشم نمی‌آید.
  • اجازه دهید کارمندان، خود را بخشی مهمی از سازمان بدانند. هرگز فراموش نکنید که پاسخ به سؤال «چگونه یک مدیر موفق شویم؟» به تمام اعضای مجموعه شما بستگی دارد.
  • به عنوان مدیر موفق، کارمندان را برای تبادل آزادانه نظرات و عقاید تشویق کنید. تبادل نظرات و عقاید در یک سازمان موفق، امری ضروری محسوب می‌شود.
  • درباره مسائل، مشکلات و حوادث ناگوار رخ داده، خوب فکر کنید و از کارمندان هم اطلاعات بگیرید. اغلب افراد فکر می‌کنند دادن اخبار ناگوار به دیگران کار صحیحی نیست و ممکن است، آن‌ها مقصر شناخته شوند. مدیران موفق این باور را از سازمان خود حذف می‌‌کنند.

سخن پایانی:

مدیریت یک مهارت است که با آگاهی به دست می‌آید. در جامعه امروزی ما روزانه با حجم بالایی از اطلاعات مواجهه می‌شویم، انتخاب اطلاعات درست که ما را از گمراهی خارج کند اهمیت بالایی دارد. موفق شدن ساده است، به شرط اینکه سعی کنید به جای از دست دادن زمان، مسیر افرادی که قبلاً این مسیر را پیموده‌اند را طی کنید. البته لازم است در این مسیر خلاقیت را چاشنی کنید و موفقیتتان را به سبک خاص خودتان رقم بزنید. با بررسی نکات مهم از نگاه کارآفرین موفق میثم شکری ساز می‌توانید، تجربه‌های این مدیر موفق را به کار بگیرید.

سوالات متداول:

مدیر موفق کیست؟

فردی که می‌ تواند هر سازمانی را با توجه به شرایط مختلف که دارد، مدیریت کند.

آیا همه مدیران مثل میثم شکری ساز باید به رهبری نسل پنجم توجه کنند؟
بله؛ چرا که در رهبری نسل پنجم به مدیران و سرپرست ها توصیه می شود که در اول راه نیروهای خوب و کارآمد را استخدام کنند سپس به کمک آن ها به اهداف دست یابیند. کارمندان لایق، ایده‌های ناب و درجه یک را همراه خود به مجموعه می‌آورند و این هم نوعی از موفقیت است.

ویژگی های یک مدیر موفق چیست؟
صداقت، نگرش مثبت، داشتن آرامش، داشتن اعتماد‌به‌نفس، انعطاف‌پذیری، الگو بودن.

3 دیدگاه در “میثم شکری ساز درباره مدیر موفق چه می‌گوید؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ابر برچسب ها

13 بدر (2) اجلاس ملی (4) اجلاس ملی مدیریت و کارآفرینی (2) اجلاس ملی چهره های ماندگار (13) اجلاس ملی چهره های ماندگار در رسانه ها (11) اجلاس ملی کارآفرینی و مدیریت (5) اولین اجلاس ملی چهره های ماندگار در رسانه ها (9) برنامه ریزی در کارآفرینی (2) توصیه مهم کسب و کار (2) حلول ماه رمضان (2) خبرگزاری ایسنا (3) خبرگزاری قدس (4) خلاقیت و ریسک (1) خلاقیت و پیشرفت (1) دومین اجلاس ملی (4) دومین اجلاس ملی کارآفرینی (3) راه اندازی کسب و کار (1) روز جهانی تئاتر (2) روز جهانی قدس (4) روز خبرنگار مبارک (2) روز دختر (2) روز درختکاری (2) روز صنعت و معدن (2) روز مهندس (2) روز پدر (2) روز پرستار (2) روز پزشک (2) سال نو مبارک (2) شب قدر (2) عید سعید فطر (2) ماه رمضان (3) مایکل گربر (1) مشاوره کسب و کار (2) معرفی کتاب (2) مهارت افزایش بهره وری (1) موفقیت در کارآفرینی (2) نکات ضروری کسب و کار (2) هفته قوه قضائیه (2) هولدینگ (2) هولدینگ پارس پندار (14) هولدینگ پارس پندار نهاد (38) هولدینگ پارس پندار نهادد (2) ولادت امام رضا ع (2) ولادت حضرت معصومه س (2) کارآفرینی (4)